کد خبر: ۳۱۷۹۱
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۵/۱۳

دو خودروساز مدارکی برای افزایش سرمایه نداده اند/ مجوز ۶.۹ هزار میلیاردی
رئیس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار سازمان بورس:

دو خودروساز مدارکی برای افزایش سرمایه نداده اند/ مجوز ۶.۹ هزار میلیاردی

رئیس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار سازمان بورس با اعلام صدور مجوز ۶.۹ هزار میلیارد تومانی در ۴ ماه اول سال گفت: پارس خودرو و سایپا دیزل تا این لحظه درخواستی برای افزایش سرمایه نداده اند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،  غلامرضا ابوترابی درباره افزایش سرمایه دو شرکت خودرویی پارس خودرو و  سایپا دیزل به سنا گفت: این دو شرکت باید بر اساس اطلاعیه ای که در سامانه کدال قرار گرفته، برای افشای گزارش توجیهی تهیه شده اقدام و سپس اظهار نظر بازرس را افشا و به سازمان بورس ارسال کنند.

وی افزود: این دو شرکت تنها پیشنهاد هیات مدیره به مجمع در خصوص افزایش سرمایه را افشا کرده و بعد از آن اظهار نظر بازرس را اخذ نکرده اند؛ بنابراین بعد از دریافت اظهار نظر بازرس حتما باید درخصوص افشای گزارش اقدام و مدارک را به سازمان بورس ارسال کنند که تا این لحظه مدارکی از سوی خپارس و خکاوه برای افزایش سرمایه به سازمان بورس ارسال نشده است.

این مقام مسئول درباره آمار 4 ماهه هم گفت: مدیریت نظارت بر بازار اولیه در راستای اجرای مفاد قانون بازار اوراق بهادار و مقررات مربوط در چهار ماهه اول امسال نسبت به بررسی درخواست افزایش سرمایه شرکت های سهامی عام ثبت شده نزد سازمان بورس و درخواست مجوز انتشار اوراق اجاره ، اوراق رهنی و اوراق مرابحه اقدام کرد.

ابوترابی افزود: از ابتدای سال تا 31 تیر مجوز افزایش سرمایه 53 شرکت، 2 مورد تاسیس ، 3 مورد انتشار اوراق اجاره و 2 مورد انتشار اوراق رهنی و مرابحه صادر شده است. مبلغ کل مجوزهای ارائه شده به شرکت های سهامی عام جهت افزایش سرمایه 69 هزار و 817 میلیارد ریال بوده و بر اساس مجوزهای صادره 56 درصد افزایش سرمایه ها از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی و مابقی از محل سود انباشته و اندوخته ها و مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها تامین شده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ