کد خبر: ۳۱۸۵۷
۸:۵۹ - ۱۳۹۵/۵/۱۸

افزایش نقش سهامداران حقیقی‌ و کاهش معاملات بلوکی در شاخص بورس
تحلیلگر بازارهای مالی اعلام کرد:

افزایش نقش سهامداران حقیقی‌ و کاهش معاملات بلوکی در شاخص بورس

یک تحلیلگر بازارهای مالی با بیان بهترین صنایع به لحاظ بازده اعلام کرد دیروز شاخص متاثر از سهامداران حقیقی بود و بلوک‌های مؤثر بر شاخص و کد به کد نقشی در آن نداشت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،  علی سیدخسروشاهی از تحلیلگران بازارهای مالی درباره حال و هوای بازار سهام در روز گذشته با ارایه مطلبی به روزنامه شرق اعلام کرد: شاخص کل بورس دیروز با ٣٧٩ واحد افزایش به عدد ٧٨‌هزار‌و ٧٠٤ واحد رسید. به‌این‌ترتیب سرمایه‌گذاران امروز درحالی پا به تالار معاملات خواهند گذاشت که تمام ١١ روز معاملاتی مردادماه، شاخص رشد داشته است.

به‌این‌ترتیب در ماه جاری تا آخر روز گذشته، سرمایه‌گذاران به‌طور میانگین ٥،٦٢ درصد بازده کسب کرده‌اند. بهترین صنایع به لحاظ بازده صنایع معادن، فلزات اساسی، پتروشیمی، پالایشی، دارویی، رایانه و سیمان است.

در چند روز اخیر معاملاتی شاخص روزانه بین نیم تا یک درصد رشد کرده که اغلب مرهون سهام شرکت‌هایی با ارزش بازار بالاست. شرکت‌هایی که در ماه‌های اخیر بسیاری از سهام‌داران خود را مأیوس کرده بودند.

در معاملات دیروز نمادهای تاپیکو، وامید، وبانک، پارسان، فخاس، ومعادن و جم بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند. برخلاف بسیاری از روزهای قبل، در اکثر این نمادهای شاخص‌ساز، عمده خریداران، سهام‌داران حقیقی بودند و بلوک‌های مؤثر بر شاخص و کد به کد نقشی در آن نداشتند.

بازار در ابتدا پرانرژی ظاهر شد و با نزدیک‌شدن به ساعات پایانی معاملات، از شدت معاملات و هیجانات کاسته شد. با‌وجود‌ این بیش از 3 ‌هزار میلیارد ریال ارزش معاملات برای بورس و هزار‌ و ٣٠٠ میلیارد ریال برای فرابورس ایران ثبت شد.

با توجه به بهبود نسبی قیمت‌های جهانی و افزایش انگیزه معامله‌گران و سرمایه‌گذاران در بازار سرمایه، به نظر نمی‌رسد که این روند صعودی قصد تغییر جهت داشته باشد، فقط ممکن است در چند روز آینده کمی از سرعت آن کاسته شود یا اصلاحی کوتاه‌مدت را تجربه کند.

صنعت سیمان که مدت‌هاست تحرکی نداشته، در دسته صنایع مثبت قرار گرفته تا شاید در روزهای آینده کمی بتواند امیدوارکننده‌تر روند خود را ادامه دهد. احتمال آن می‌رود که در این هفته شاهد عرضه اولیه یک شرکت دامداری در فرابورس باشیم.

انتهای پیام
 

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ