کد خبر: ۳۲۱۳۹
۹:۱۲ - ۱۳۹۵/۶/۶

حال و آینده پروژه مهم مرتبط با چند شرکت بورسی و نوسان قیمت یک شرکت خاص
درگفت و گوی بورس پرس با مشاور رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام شد:

حال و آینده پروژه مهم مرتبط با چند شرکت بورسی و نوسان قیمت یک شرکت خاص

مشاور رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به نوسان سهام یک شرکت خاص به دلیل دامن زدن به شایعات، تاکید کرد: تعیین مجری پروژه صندوق های فروشگاهی براحتی امکان پذیر نبوده و باید تا زمان نتیجه نهایی صبر کرد.

شاهین چراغی در گفت وگو با پایگاه خبری بورس پرس، درباره موضوع بکارگیری صندوق های فروشگاهی توسط اصناف که از سال گذشته مطرح و مرتبط با تعداد محدودی از شرکت های بورسی است، اظهار داشت: اجرای صندوق های فروشگاهی شاید یکی از بزرگترین پروژه های کشور باشد که خوشبختانه با تعامل خوب مجلس و سازمان امور مالیاتی در کمیسون مورد تصویب قرار گرفت.

وی ادامه داد: در خصوص جزییات اجرای این پروژه مقرر شده کارگروه های تخصصی شروع به کار کنند تا اجرای این طرح را به درستی مورد بررسی قرار داده و به جزییات  و چالش های موحود در این طرح ورود پیدا کنند. این درحالی است که در کمیسیون اقتصادی مجلس صحبتی از شرکتی خاص در خصوص اجرای پروژه نشده و صرفا کلیات مورد تصویب قرار گرفت و اسم هیچ شرکتی مطرح نشده است.

به گفته مشاور رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، اجرای این پروژه به جهت حساسیت های متفاوت اجتماعی به دقت مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و حتما با مشوق های خوبی به پیش خواهد رفت اما  هنوز تا مرحله اجرا فاصله وجود دارد.

چراغی درباره اینکه چه شرکت هایی توان اجرای این پروژه ملی را دارند، به بورس پرس توضیح داد: برخی براساس تحلیل هایی و اعتقاد به اجرای پروژه توسط شرکتی اقدام به خرید سهام کرده و می کنند اما قطعا پروژه با این درجه از حساسیت در اختیار شرکت خاصی قرار نگرفته است. از سوی دیگر حاشیه سود اجرای این پروژه نیز باید منطقی و عقلایی باشد. چون تهیه  امکانات سخت افزاری پروژه کار پیچیده ای نیست، فرایند و تمکین در اجرا بسیار مهمتر از فروش صرف است.

رئیس هیات مدیره کارگزاری مهرآفرین ادامه داد: متاسفانه  سال قبل بخشی از مدیران شرکت های مطرح در این خصوص با دامن زدن به شایعات موجب افزایش قیمت سهام شدند و حتی بخشی از سهام را در زمانی که نماد سهم بسته بود مورد خرید از دارندگان سهام انجام دادند که تخلفی اشکار است.

چراغی ادامه داد: امروز نیز شاهد کاهش قیمت حدود 50 درصدی آن سهم هستیم که با چند برابر قیمت به مردم فروش رفت.

وی در خاتمه گفت: پروژه صندوق های فروشگاهی کشور قطعا با تعامل خوب دولت و مجلس شروع و انجام خواهد شد ولی در حال حاضر تعیین مجری آن به راحتی امکان پذیر نبوده و تحلیل های برخی کارشناسان بیشتر بر حدس و گمان است تا واقعیت. بنابراین سهامداران باید به ریسک های  این موضوع توجه کافی داشته باشند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ