کد خبر: ۳۳۸۹۱
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۷/۵

پیش بینی کلی بورس در نیمه دوم سال با بازدهی تا ۲۵ درصدی و صنایع برتر
مدیرعامل تامین سرمایه نوین اعلام کرد:

پیش بینی کلی بورس در نیمه دوم سال با بازدهی تا ۲۵ درصدی و صنایع برتر

مدیرعامل تامین سرمایه نوین با اعلام دو محرک اصلی رشد شاخص، وضعیت کلی بورس در نیمه دوم سال را با میانگین بازدهی ۲۰ تا ۲۵ درصدی پیش بینی کرد و صنایع وابسته به دلار را در گروه صنایع برتر دانست.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، نادی قمی درباره شرایط بازار سهام در نیمه دوم سال جاری گفت: روند حرکتی بورس در نیمه دوم سال اندکی نزولی و سپس صعودی خواهد بود. اغلب در این نیمه، روند بازار صعودی بوده و میانگین بازدهی سرمایه گذاری به 20 تا 25 درصد می رسد.

وی در خصوص صنایع برتر نیز گفت: به نظر می رسد طی نیمه دوم سال برخی صنایع وابسته به دلار تحرکات مثبتی را داشته باشند.

وی با بیان اینکه بازار سرمایه تحت تاثیر محرک های اصلی اقتصاد قرار داشته و فراز و نشیب های آن نیز محصول اقتصاد ملی است، ادامه داد: شرایط فعلی اقتصاد حاکی از آن است که بنگاه های اقتصادی در مسیر رشد قرار گرفته اند اما اگر قدرت تولید و فروش شرکت ها تضعیف شود قدرت سودآوری نیز کاهش خواهد یافت. لذا حمایت از بنگاه های تولیدی داخلی امری ضروری است.

به گفته این مدیر ، سیاست های فعلی دولت مبنی بر کاهش نرخ بهره بانکی و همچنین موضوع تخصیص اعتبار به بنگاه های تولیدی می تواند برخی از مشکلات تولید داخلی را حل کند.

نادی قمی دو محرک اصلی رشد شاخص بورس را کاهش نرخ بازدهی بدون ریسک (نرخ بهره بانکی) و افزایش درآمد دولت اعلام کرد و گفت: کاهش نرخ بازدهی بدون ریسک در فضای بازار مالی ایران و افزایش درآمد دولت از عوامل محرک رشد بورس است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ