کد خبر: ۳۳۹۵۷
۱۶:۰ - ۱۳۹۵/۷/۶

ایران ۴ میلیارد مترمکعب گاز در نیمه اول سال صادر کرد

ایران ۴ میلیارد مترمکعب گاز در نیمه اول سال صادر کرد

یک مسئول شرکت ملی گاز ایران گفت: صادرات گاز در نیمه نخست سال جاری به مرز ۴ میلیارد مترمکعب رسید.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایرنا، با افزایش تولید گاز در پارس جنوبی، ظرفیت صادرات گاز نیز بالارفته و زمینه برای صدور پایدار این حامل انرژی فراهم شده است.

در سال های گذشته به علت کمبود گاز در کشور، صادرات گاز با نوسان هایی همراه بود اما با بهره برداری از فازهای جدید پارس جنوبی، این مشکل برطرف شده است.

مهدی جمشیدی دانا مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران با تشریح وضعیت صادرات گاز کشور، گفت: در ٦ ماه نخست امسال، 3 میلیارد و ٩٢٠ میلیون مترمکعب گاز صادر شده است.

وی افزود: حجم صادرات گاز ایران در مدت یادشده نسبت به مدت مشابه پارسال 3.4 درصد افزایش نشان می دهد.حجم واردات گاز نیز در این مدت کاهش 25.1 درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال را ثبت کرده است.

جمشیدی دانا درباره حجم تزریق گاز به میدان های نفتی گفت: در بازه زمانی یادشده، بیش از ٦ میلیارد مترمکعب گاز ترش به مخازن آغاجاری تزریق شده است.در نیمه نخست امسال بیش از 2 میلیارد مترمکعب گاز شیرین نیز به مخازن نفتی تزریق شده است.

وی با بیان اینکه در زمان یادشده بیش از یک میلیارد مترمکعب گاز به مخازن ذخیره سازی شوریجه و سراجه تزریق شده است، گفت: میزان ذخیره سازی گاز، نسبت به مدت مشابه پارسال شاهد افزایش ١٧ درصدی بوده است.

این مقام مسئول درباره گازرسانی به نیروگاه ها نیز گفت: در نیمه نخست امسال با 8.2 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه پارسال، ٣٩ میلیارد مترمکعب گاز به این بخش از مصرف تحویل شده است.


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ