کد خبر: ۳۳۹۸۸
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۵/۷/۷

صدور کیفرخواست برای شعبه بانک بورسی/بازداشت ۴ نفر درپرونده صندوق فرهنگیان
دادستان تهران خبر داد:

صدور کیفرخواست برای شعبه بانک بورسی/بازداشت ۴ نفر درپرونده صندوق فرهنگیان

دادستان تهران از بازداشت چهار نفر در ارتباط با پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان و صدور کیفرخواست بخش نخست پرونده شعبه یک بانک بورسی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از دادسرای عمومی و انقلاب تهران، عباس جعفری دولت‌آبادی در سیزدهمین نشست دادستانی عمومی و انقلاب تهران بعد از اعلام نکاتی در خصوص هفته‌ دفاع مقدس و دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها، به ضرورت نظارت بر بانک‌ها جهت جلوگیری از تحقق جرایم اقتصادی تاکید کرد و به موضوعاتی چون معوقات کلان بانکی، پرونده‌های بانک‌های تجارت کرمان، گروه امیرمنصور امیرآریا، بانک سرمایه، بابک زنجانی، بازداشت ۴ نفر در پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان و موسسه‌ ثامن‌الحجج اشاره کرد که در دادسرای تهران تحت رسیدگی بوده و یا در جریان اجرا است. 

وی تشکیل دادسرای ویژه‌ مبارزه با جرایم بانکی را اقدامی موثر دانسته و ضمن تاکید بر موضوع پیشگیری از وقوع جرایم اقتصادی، اظهار داشت بخشی از فعالیت‌ها و اقدامات این دادسرا باید به موضوع پیشگیری از وقوع مفاسد اقتصادی و جرایم پولی - بانکی اختصاص یابد.

جعفری دولت آبادی از رییس کل بانک مرکزی و مدیران عامل بانک‌ها خواست تا در بخش پیشگیری از وقوع جرم، ضمن همکاری با دادستانی تهران، فرآیندها و تدابیری را اتخاذ کنند تا از تحقق چنین مفاسد و جرایمی پیشگیری به عمل آید.

وی ضمن تشکر از بازپرس شعبه‌ هفتم دادسرای کارکنان دولت در روند رسیدگی به پرونده‌‌ بانک تجارت‌ کرمان و خانم شکری معاون دادستان در اظهارنظر نسبت به این پرونده در بیش از 200 صفحه، اعلام کرد: بخش اول پرونده در چند اتهام اخلال در نظام اقتصادی، پول‌شویی، اختلاس، جعل راجع به متهم ردیف اول پرونده منجر به نتیجه شده و کیفرخواست صادر شده که در شرف ارسال به دادگاه است.

این مقام مسئول گردش مالی چک‌های فاقد پشتوانه‌ بین بانکی در این پرونده را 12 هزار میلیارد تومان و رقم ضمانت‌نامه‌های فاقد مصوبه و بدون قرارداد را بالغ بر 5 هزار میلیارد تومان اعلام کرد که بخش عمده‌ای از آن‌ها در نتیجه‌ اقدامات مجرمانه‌ متهم ردیف اول پرونده صورت گرفته است.

انتهای پیام

برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ