کد خبر: ۳۳۹۹۳
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۵/۷/۷

کاهش غیرمنتظره در ذخایر آمریکا، قیمت نفت را بالا برد

کاهش غیرمنتظره در ذخایر آمریکا، قیمت نفت را بالا برد

با تمرکز سرمایه‌گذاران مبنی بر احتمال عدم توافق در نشست اوپک، انتظار می رفت قیمت نفت افت کند اما انتشار آمار غیررسمی از کاهش غافلگیرکننده ذخایر نفت آمریکا موجب رشد قیمت شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، قیمت نفت علی‌رغم کاهش شدید روز گذشته در معاملات امروز افزایش یافت . چرا که آمارها کاهش غافلگیرکننده ذخایر نفت آمریکا را نشان دادند. در این میان احتمال عدم توافق در نشست اخیر اوپک مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شد.

با این اوصاف هر بشکه نفت برنت که دیروز 1.38 دلار از ارزش را از دست داده بود، با 18 سنت افزایش 46.15 دلار فروخته شد و نفت خام آمریکا نیز پس از کاهش 1.26 دلاری روز گذشته،  امروز با 15 سنت افزایش 44.82 دلار در هر بشکه رسید.

اعضای سازمان اوپک امروز ساعت 14 به وقت گرینویچ مذاکرات غیررسمی را آغاز می‌کنند. همچنین اعضای این سازمان با تولیدکنندگان غیراوپکی در حاشیه نشست 3 روزه مجمع بین‌المللی انرژی در الجزایر دیدار خواهند کرد.

پس از اظهارات وزاری انرژی ایران و عربستان که نشانه هایی از عدم توافق در این نشست را بروز داد قیمت نفت روز گذشته به شدت کاهش یافت.

واینه لای تحلیلگر نشنال استرالیا بانک در ملبورن گفت: بازار به این نتیجه می‌رسد که مذاکرات این هفته می‌تواند زمینه‌ای برای یک توافق در نشست رسمی اوپک در 30 نوامبر فراهم کند. فکر می‌کنم تولیدکنندگان اوپک نمی‌توانند به افزایش نامحدود تولید ادامه دهند - تولیدکنندگان اوپک به حداکثر تولید نزدیک شده‌اند- از اینرو می‌تواند جایی برای یک توافق در ماه نوامبر وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: توافق نوامبر می‌تواند افزایش کوتاه‌مدت قیمت‌ها را سبب شود هرچند سطح حمایت از قیمت‌ها به میزان کاهش تولید بستگی دارد.  پیش‌ بینی می شود قیمت‌ها نسبتا در محدوده کمتر از 50 دلار باشد.

سرمایه گذاران به میزان زیاد بر روی احتمال عدم توافق در میان تولیدکنندگان نفت در الجزایر حساب کرده‌اند و بر آمار رسمی ذخایر نفت آمریکا که اداره اطلاعات انرژی این کشور اواخر امروز منتشر می‌کند، بیشتر تمرکز کرده‌اند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ