کد خبر: ۳۷۶۰۰
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۵/۸/۲

قرار بود نعمت زاده هم تغییرکند اما به 4 دلیل نشد
یک مقام آگاه :

قرار بود نعمت زاده هم تغییرکند اما به 4 دلیل نشد

یک مقام آگاه با بیان اینکه قرار بود علاوه بر سه وزیر کابینه، وزیر صنعت نیز تغییر کند گفت: دولت برای تعیین گزینه جدید با کاستی مردان زبده مواجه است و به همین دلیل این مساله در آخرین روز منتفی شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،یک مقام آگاه به فارس اظهار داشت: هم مجلس و هم دولت به کنار رفتن نعمت‌زاده راضی هستند ولی واقعیت این است که اوضاع پیچیده است.

وی افزود: انتقادی که درمورد نعمت‌زاده مطرح است این است که هم سن بالایی دارد و هم اینکه یک استراتژی کلان را برای بخش‌های مختلف صنعت و بازرگانی پیش‌بینی نکرده است.بسیاری از مشکلات به شخص وزیر ارتباط ندارد و تا زمانی که تعاملات بین‌المللی برقرار نشود و انتقال دانش فنی صورت نگیرد اتفاق خاصی نخواهد افتاد و رکود برطرف نخواهد شد.

این مقام آگاه گفت: برای جایگزینی نعمت‌زاده در وزارت صنعت دو سه گزینه از جمله محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور و اکبر ترکان رئیس سازمان مناطق آزاد مطرح بود. انتقاداتی که نسبت به نعمت زاده مطرح بود در مورد شریعتمداری و ترکان نیز اعم از مسن بودن و فکر و ایده جدید نداشتن مطرح شد.

به گفته وی، یکی دو گزینه جوان نیز به عنوان جایگزین مطرح بود اما میگفتند آنها نیز به دلیل ناشناخته بودن، مقبولیت اجتماعی ندارند.در نهایت شورای مشاوران رئیس جمهور به این نتیجه رسیدند که با این تغییر در شرایط فعلی اتفاق‌ خاصی نخواهد افتاد.

این مقام آگاه افزود: البته شایعاتی در مورد حمایت مسئولان عالی رتبه کشور از نعمت‌زاده مطرح شد که واقعیت نداشت.

وی با بیان اینکه رضا ویسه معاون جهانگیری به عنوان یکی دیگر از گزینه‌های مطرح شده گفت: انتقاداتی هم نسبت به ویسه مطرح بود از جمله اینکه در بخش خصوصی فعالیت زیادی دارد و در نهایت به جمع‌بندی نرسیدند.سرانجام دولت در خصوص تعیین وزیر جدید صنعت با قحط‌ الرجالی روبرو شد.

وی افزود: تغییر در وزاتخانه‌های ورزش، آموزش و پرورش و ارشاد بیشتر با هدف ایجاد یک تغییر جدی انجام شد چون هر سه مورد با مخاطبان زیادی سر و کار دارد.با تغییرات اخیر نیز مشکل اقتصادی کشور برطرف نمی‌شود.

این مقام آگاه در پاسخ به این پرسش که شنیده می‌شود یک راهبر بلندپایه اصلاح طلب در دیدار با جهانگیری تغییر نعمت زاده را به صلاح ندانسته گفت: این موضوع که ممکن است در 6 ماهه مانده به انتخابات ریاست جمهوری تغییر وزیر باعث نابسامانی در بخش‌هایی مانند تنظیم بازار و بخش صنعت شود وجود داشته و به همین دلایل تغییر وی انجام نشد.

وی اظهار داشت: قرار بود 5 وزیر در دولت تغییر کنند، اما در روز آخر تغییر نعمت‌زاده منتفی شده است.ربیعی وزیر کار به عنوان پنجمین وزیر ترمیمی کابینه مطرح بود اما نام وی نیز از این فهرست خارج شد که دلایل این مسئله هنوز مشخص نیست.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ