کد خبر: ۳۷۶۵۸
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۸/۴

وعده نعمت‌زاده برای جلوگیری از صادرات سنگ‌ خام و واردات واگن

وعده نعمت‌زاده برای جلوگیری از صادرات سنگ‌ خام و واردات واگن

وزیر صنعت گفت: نظر وزارت صنعت حذف صادرات سنگ خام از دو سال آینده است و با بهره‌برداری از کارخانه‌هایی با خط تولید پیشرفته و تکنولوژی روز تلاش می‌کنیم از سال آینده از صادرات سنگ خام به صورت کامل جلوگیری کنیم.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،محمدرضا نعمت‌زاده به ایسنا اظهار داشت: مبنای نظر وزارت صنعت حذف صادرات سنگ خام از دو سال آینده است و با بهره‌برداری از  کارخانجاتی با خط تولید پیشرفته و تکنولوژی روز تلاش می‌کنیم از سال آینده از صادرات سنگ خام به صورت کامل جلوگیری کنیم،در حال حاضر تعدادی از این کارخانجات در حال تجهیز و بروزرسانی خطوط تولید خود بوده و بزودی وارد مدار تولید صادرات‌محور خواهند شد.

وی در خصوص ارزیابی از وضعیت صنایع گفت: اگرچه برخی از واحدهای بزرگ صنعتی به دلیل کمبود سفارشات با مشکلاتی مواجه شدند و با حداقل توان در حال فعالیت هستند، اما وضعیت کلی مثبت و قابل قبول است.

نعمت زاده افزود: واردات انواع واگن مسافری و باربری را به مصلحت کشور نمی‌بینیم. اگر عده‌ای اقدام به واردات کنند مجبوریم طبق قانون جلوی آنها را بگیریم تا به تولید داخل کمک کنیم.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص برنامه این وزارتخانه برای نوسازی واحدهای صنعتی گفت: در سال‌های گذشته میزان سرمایه‌گذاری صنعتی بسیار کم بوده و واحدهای صنعتی نتوانسته‌اند استهلاک را جبران کنند. از شروع به کار دولت تدبیر و امید واحدهای صنعتی را برای نوسازی و استفاده از تکنولوژی روز تشویق و ترغیب کرده‌ایم تا در فضای پسابرجام با کمک شرکت‌های خارجی، ساخت و مهندسی مشترک ماشین‌آلات صنعتی را آغاز کنیم و در معدود مواردی که تولید ماشین‌آلات به صرفه نباشد نیز ماشین‌آلات خارجی به منظور نوسازی صنایع را وارد خواهیم کرد.

نعمت زاده در خصوص برنامه دولت برای شش ماهه دوم سال و پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی، خواستار کمک بیش از پیش بانک‌ها شد و تصریح کرد: پیش‌بینی خاص در این زمینه نشده و همچنان از بانک‌ها خواهان پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی به میزان ۴۰ درصد کل تسهیلات پرداختی در بانک هستیم و این در حالی است که در حال حاضر این میزان کمتر از ۳۰ درصد بوده و امیدواریم نظام بانکی بیش از پیش کمک کار صنایع باشد.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ