کد خبر: ۳۷۶۶۲
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۵/۸/۴

استقبال معاون وزیر اقتصاد از کوپنی شدن سهام عدالت /دلایل تفاوت خصوصی سازی در ایران

استقبال معاون وزیر اقتصاد از کوپنی شدن سهام عدالت /دلایل تفاوت خصوصی سازی در ایران

رئیس سازمان خصوصی سازی با اشاره به تجربه کشور چک ، از کوپنی شدن سهام عدالت استقبال کرد. معاون این سازمان هم دلایلی در تفاوت نسخه ایرانی خصوصی سازی برشمرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم، میرعلی اشرف عبداله پوری حسینی گفت: سهام عدالت در کشور چک با عنوان کوپن سهام انجام شده و تجربه خوبی نیز در این کشور رقم زده است.

وی افزود: در حال حاضر بخش زیادی از اقدامات مربوط به طرح سهام عدالت در کشور انجام شده و تا زمان آزادسازی این سهام نیز فرصت زیادی باقی مانده،  می توان از تجربه کشور چک در این زمینه بهره جست و از این موضوع استقبال کرد.

پوری حسینی ادامه داد: سازمان خصوصی سازی از موانع حضور سرمایه گذاران خارجی در واگذاریهای خود اطلاع دارد اما حل این مشکلات از دست و اختیار این سازمان خارج است. با فرض این که مشکلات در زمان کوتاهی حل شود اشتیاق داریم اطلاع رسانی خوبی از واگذاریهای دولت به سرمایه گذاران خارجی داشته باشیم.

پوری حسینی با بیان کشور چک در سالهای دور سرمایه گذاری خوبی در صنعت ایران داشته گفت:علاقه مندیم صنایع و تکنولوژیهای صنایع و بنگاهها بروزرسانی شود، از این موضوع استقبال می کنیم و امیدواریم در آینده شاهد تبادلات اقتصادی بیشتر میان ایران و کشور چک باشیم.

زهره عالی پور معاون سازمان خصوصی سازی هم گفت: سیاست خصوصی سازی در کشورهای دنیا شبیه یکدیگر و تفاوت اجرای آن در وضعیت مختلف اقتصادی آنهاست. اجرای خصوصی سازی در ایران زمانی آغاز شد که حدود 85 درصد اقتصاد در دست دولت بود، این موضوع به این معنی است نه تنها مالکیت در دست دولت بوده، بلکه قانونگذاری و صدور مجوزها نیز توسط دولت انجام شده است.

وی اضافه کرد: هر چند شرایط اجرای خصوصی سازی در ایران سخت تر از سایر کشورها بوده اما تلاش شده اجرای این سیاست با بهبود فضای کسب و کار همزمان باشد. داشتن منابع مالی کافی خریداران و بخش خصوصی تنها بخش کوچکی از مشکلات اجرای خصوصی سازی در ایران است و تلاش شده با ایجاد شرایط آسان تر، شرایط بخش خصوصی در واگذاریهای دولت تسهیل شود.

وی گفت: انتخاب استراتژی مشخص در اجرای سیاست خصوصی سازی در اقتصاد ایران که وابسته به نفت نیز است بسیار اهمیت دارد و برای عبور از این مشکل باید هم مالکیت و هم مدیریت شرکتها و بنگاهها به بخش خصوصی واگذار شود. موفقیت اجرای سیاست خصوصی سازی در گرو تغییر نگاه مدیران ارشد است و باید فضای کسب و کار نیز نه تنها برای خصوصی سازی بلکه برای داشتن اقتصادی آزاد فراهم شود. سازمان خصوصی سازی از بدنه دولت است اما تلاش می کند در اقتصاد کشور، مردم و بخش خصوصی حضور پررنگتری داشته باشد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ