کد خبر: ۳۷۷۸۵
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۸/۹

سازمان بورس توضیحات زیرمجموعه سایپا را منطقی ندانست/ ارجاع به بخش حقوقی
درباره مغایرت بین پیش‌بینی و مندرجات بیانیه ثبت افزایش سرمایه:

سازمان بورس توضیحات زیرمجموعه سایپا را منطقی ندانست/ ارجاع به بخش حقوقی

سازمان بورس توضیحات سایپا شیشه درباره مغایرت موجود بین پیش‌بینی عملکرد و مندرجات بیانیه ثبت افزایش سرمایه منطقی ندانست و از بررسی آن توسط واحد حقوقی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت سایپا شیشه بعد از دریافت مجوز افزایش سرمایه 228 درصدی، 14 مهر مجمع فوق العاده ایی را برگزار کرد و طی آن سرمایه 7 میلیارد تومانی را از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی به 23 میلیارد تومان رساند.

براساس این گزارش، "کساپا" درآمد هر سهم سال مالی اسفند جاری را با سرمایه جدید 112 ریال زیان پیش بینی کرد و از این رقم 108 ریال معادل 96 درصد را هم در 6 ماهه محقق کرد.

سپس سازمان بورس با اعلام عدم مطابقت در اطلاعیه آخر این شرکت با سود خالص پیش‌بینی شده در بیانیه ثبت افزایش سرمایه ، خواهان اصلاح یا تشریح در مورد پیش‌بینی درآمد شد و این شرکت هم 8  آبان در نامه ایی توضیحاتی داد.

ولی سازمان بورس اعلام کرد توضیحات شرکت در خصوص علت مغایرت ، چندان منطقی به نظر نمی‌رسد و گزارش تخلفات احتمالی هیات مدیره شرکت جهت بررسی به واحد حقوقی سازمان بورس و اوراق بهادار ارسال شده است.

نامه شرکت سایپا شیشه

توضیحات سازمان بورس

موضوع: تشریح مغایرت موجود فی‌مابین پیش‌بینی عملکرد شرکت با مندرجات بیانیه ثبت افزایش سرمایه

با عنایت به مغایرت میان پیش‌بینی عملکرد شرکت برای سال مالی 1395 بر اساس عملکرد واقعی6 ماهه با مندرجات بیانیه ثبت افزایش سرمایه، موارد ذیل را به اطلاع می‌رساند:

1- شرکت پیش‌بینی مبلغ سـود خالص سال مـالی منتهی به 30/12/1395 را با فـرض انجام افزایش سـرمایه در تاریخ‌های 01/02/1395 مطابق اطلاعیــه‌ "پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق‌العاده در خصـوص افزایش سرمایه" و 13/03/95 مطابق اطلاعیه "اظـهارنظـر حسابرس نسبت به گزارش توجیـهی افزایش سرمایه" مبلغ 565ر60 میـلیـون ریال و مطابق مندرجات بیانیه ثبت افزایش سرمایه در تاریخ 27/06/1395 (به همراه صدور مجوز افزایش سرمایه) مبلغ 957ر7 میـلیون ریال اعلام نمــوده است.

2- شرکت در تاریخ 14/07/1395 اقدام به برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده جهت تصمیم­گیری در خصوص افزایش سرمایه از مبلغ 000ر70 میـلیـون ریال به مبلغ 000ر230 میـلیـون ریال از محل مطالبات و آورده نقدی نمود.

3- پس از تصویب افزایش سرمایه فوق الذکر، علی­رغم آنکه شرکت در بیانیه ثبت پیش‌بینی نموده بود که با فرض انجام افزایش سرمایه، سود خالص سال مالی 1395، مبلغ 957ر7 میلیون ریال خواهد بود، در اطلاعیه پیش‌بینی درآمد هر سهم بر اساس عملکرد واقعی 6 ماهه منتهی به 31/06/1395، زیان خالص پیش‌بینی شده مبلغ (869ر25) میـلیون ریال اعـلام گردیده است.

4- با توجه به مغایرت میان پیش‌بینی عملکرد شرکت با مندرجات بیانیه ثبت، این اداره طی نامه‌ای  از شرکت درخواست نمود تا علت تفاوت موجود تشریح گردد (پیوست 1). شرکت طی نامه مورخ 08/08/1395 اعلام نمود (پیوست 2) پیش‌بینی می‌شد مراحل رسیدگی به طرح توجیهی و نیز وصول وجوه از سهامداران محترم در اوایل 3 ماهه دوم سالجاری تحقق یابد که به علت طولانی شدن مراحل انجام افزایش سرمایه امکان ترمیم سرمایه در گردش و در نتیجه دستیابی به میزان تولید پیش‌بینی شده میسر نگردید.

5- با توجه به تاریخ انتشار بیانیه ثبت افزایش سرمایه (27/06/1395) و تاریخ انتشار اطلاعیه پیش‌بینی درآمد هر سهم بر اساس عملکرد 6 ماهه، توضیحات شرکت در خصوص علت مغایرت مشروح فوق چندان منطقی به نظر نمی‌رسد.

6- با عنایت به موارد فوق، گزارش تخلفات احتمالی هیئت مدیره شرکت جهت بررسی به واحد حقوقی سازمان بورس و اوراق بهادار ارسال گردیده است.

مراتب جهت استحضار سرمایه‌گذاران محترم ایفاد می‌گردد.

 

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ