کد خبر: ۳۸۸۲۸
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۵/۸/۱۰

زیرمجموعه آتش گرفته
تا یک ماه دیگر:

زیرمجموعه آتش گرفته "فارس" به مجلس گزارش می دهد

گزارش آتش سوزی زیرمجموعه هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس یعنی پتروشیمی بوعلی تا یک ماه آینده به هیئت رئیسه مجلس تقدیم می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، اسدالله قره خانی از تقدیم گزارش آتش سوزی پتروشمی" بوعلی" به هیئت رئیسه مجلس تا یک ماه آینده خبر داد و به خانه ملت گفت: گزارش مربوط به آتش سوزی پتروشیمی "بوعلی" ماهشهر روز گذشته در جلسه کمیسیون قرائت شد؛ اما با توجه به اینکه تمامی ابعاد مسئله را در بر نمی گیرد مقرر شد نظر نمایندگان و برآورد خسارت های مالی در این خصوص لحاظ شده و گزارش کاملی به هیئت رئیسه ارائه شود.

نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس با بیان اینکه گزارش کامل کمیسیون پس از تکمیل به هیئت رئیسه ارسال می شود، افزود: قرائت گزارش درصحن و یا ارجاع به وزیرمربوطه برای پاسخگویی از اختیارات هیئت رئیسه بوده و این مجمع در خصوص آن تصمیم گیری می کند.

قره خانی با اشاره به برخی ابعاد گزارش کمیسیون انرژی مجلس در مورد آتش سوزی پتروشیمی "بوعلی" اظهار کرد: ابعاد مدیریتی، فنی، HSE، اُوِرهال کردن، انتساب پیمانکار، سیستم اطفاء‌حریق و ... ازجمله مباحثی است که در گزارش به آن اشاره شده و اعضای کمیسیون باید به بررسی تکمیلی و دقیق روی آن انجام دهند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه HSE برخی پتروشیمی ها نیازمند سرمایه گذاری جدید است، یادآور شد: تجهیزات گذشته کارایی ندارد و تمام این تجهیزات باید به روز و از تجهیزات جدید در پتروشیمی ها استفاده شود، اما متأسفانه این سرمایه گذاری ها صورت نگرفته و سبب ایجاد خطرات جانی و مالی می شود.

قره خانی آتش‌سوزی در صنایع پتروشیمی را عیب دانسته و به خسارات آن اشاره کرد و گفت: متاسفانه این اتفاق و اتفاق های مشابه در سال های اخیر تکرار شده، بنابراین باید علل و عوامل مهم این اتفاق بررسی و از تکرار حوادث این چنینی جلوگیری شود.

وی با تأکید بر کامل بودن گزارش نهایی کمیسیون افزود: کمیسیون باید زوایای پنهان متعدد این حادثه را شفاف سازی کند و مشخص شود که عواملی همانند مشکلات مدیریتی و ضعف ایمنی چه نقشی در این آتش سوزی داشته است.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ