کد خبر: ۳۸۸۵۱
۹:۵۰ - ۱۳۹۵/۸/۱۱

تقویت 45 هزارمیلیارد تومانی بانک ها / شفاف سازی تسویه 29 هزار میلیاردی
رئیس امور اقتصاد کلان سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد:

تقویت 45 هزارمیلیارد تومانی بانک ها / شفاف سازی تسویه 29 هزار میلیاردی

رئیس امور اقتصاد کلان سازمان برنامه و بودجه با اعلام تقویت 45 هزار میلیارد تومانی بانک های برای ارایه تسهیلات ، درباره تسویه بدهی 29 هزار میلیارد تومانی دولت به بانک ها توضیح داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ،امیر باقری با حضور در برنامه تیتر امشب شبکه خبر ، درباره تسویه بدهی 29 هزار میلیارد تومانی دولت به بانک ها توضیح داد: رئیس جمهور مصوبه مجلس در این باره را به سازمان برنامه بودجه ابلاغ کرده است.

وی با اشاره به اینکه این قانون که اجازه می دهد بدهی ها را تهاتر کنیم به دولت ابلاغ شده و می تواند اجرا شود، افزود: بر اساس آنچه ابلاغ شد دولت از محل بدهی خود به بانک ها و بدهی بانک ها به بانک مرکزی تا 29 هزار میلیارد تومان اجازه دارد این بدهی را تهاتر کند.
 
باقری ادامه داد: اگر این اجازه اجرا شود با تسویه بدهی بانک ها به بانک مرکزی حساب آنها شفاف می شود و قدرت بانک برای اعطای تسهیلاتی جدید بیشتر خواهد شد. 
 
این مقام مسئول گفت: در کنار آن حدود 16 هزار میلیارد تومان اجازه گرفته شد که دولت نزد بانک ها افزایش سرمایه دهد به این صورت که بدهی بانک ها به بانک مرکزی به همین میزان تسویه شود و از آن طرف سرمایه دولت نزد بانک ها افزایش می یابد و این موضوع هم قدرت تسهیلات دهی بانک را افزایش می دهد. 

باقری افزود: بنابراین با این اقدامات، 45 هزار میلیارد تومان به قدرت تسهیلات دهی بانک ها اضافه می شود.این ظرفیت قانونی به دولت ابلاغ شد و دولت با تدوین آئین نامه ای از این ظرفیت استفاده خواهد کرد.


انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ