کد خبر: ۳۸۹۶۷
۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۸/۱۶

افزایش سرمایه گرانترین سهم ، یک بانک و 3 شرکت+ زمان مجمع

افزایش سرمایه گرانترین سهم ، یک بانک و 3 شرکت+ زمان مجمع "وغدیر"

بانک گردشگری و گلوکوزان برنامه افزایش سرمایه دادند و بیمه پارسیان و پخش البرز مجوز افزایش سرمایه دریافت کردند و سرمایه گذاری غدیر و قند قزوین نیز زمان مجمع فوق العاده را تعیین کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، براساس جدیدترین تحولات تامین مالی شرکت های بورسی و فرابورسی، بانک گردشگری و گلوکوزان برنامه افزایش سرمایه دادند و بیمه پارسیان و پخش البرز مجوز افزایش سرمایه دریافت کردند و سرمایه گذاری غدیر و قند قزوین نیز زمان مجمع فوق العاده را تعیین کردند.

براساس این گزارش، شرکت گلوکوزان که با سرمایه 7.6 میلیارد تومانی به عنوان اولین و بزرگترین تولیدکننده محصولات متنوع از ذرت در ایران از سال 1349 بوده و بعد از افت قیمت صنعتی اردکان، به گرانترین سهم بازار تبدیل شده ، درصد افزایش سرمایه 163درصدی از محل مطالبات و آورده سهامداران برآمده تا 20 میلیارد تومانی شود.

این شرکت بعد از افزایش سرمایه صنعتی اردکان و کاهش قیمت ، اخیرا" اولین سهم گران بازار تبدیل شده است.

بانک گردشگری ایران نیز که در فرابورس حضور دارد، قصد دارد برنامه افزایش سرمایه 230درصدی را در صورت تایید حسابرس و محوز سازمان بورس عملی کند و سرمایه 600 میلیارد تومانی را از محل مطالبات و آورده سهامداران به هزار و 980 میلیارد تومان برساند.

سرمایه گذاری غدیر هم که پیش از این اولین گام برای افزایش سرمایه ۵۶.۵ درصدی را برداشته بود، بعد از دریافت مجوز ، زمان مجمع فوق العاده در روز دوشنبه مورخ 24 آبان تعیین کرد تا با رای سهامداران ، 875 میلیارد تومان از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و بیش از 1.7 هزار میلیارد تومان از سایر اندوخته‌ها افزایش سرمایه دهد.

قندقزوین نیز که از مرداد سال جاری پیگیر برنامه افزایش سرمایه 100 درصدی بود، بعد از مجوز سازمان بورس  زمان مجمع فوق العاده را 23 آبان تعیین کرده تا سرمایه بیش از 16.5 میلیارد تومانی را از محل آورده نقدی سهامداران به بیش از 33 میلیارد تومان  برساند.

در این میان ، مجوز افزایش سرمایه 50 درصدی بیمه پارسیان هم صادر شده ( از 200 به 300 میلیارد تومان) تا این شرکت حاضر هم از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی 30 میلیارد تومانی و سایر اندوخته های 70 میلیاردی، تامین مالی کند.

شرکت پخش البرز هم با هدف افزایش سرمایه 15 درصدی موفق به اخذ مجوز سازمان بورس اوراق بهادار شد تا سرمایه اسمی را از 45 به 52میلیارد تومان افزایش دهد و قادر به احداث مرکز توزیع جدید در شهر کرمانشاه شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ