کد خبر: ۳۹۱۰۵
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۸/۱۹

واکنش ظریف،معاون دفتر رئیس جمهور، رئیس اتاق بازرگانی و نماینده مجلس به انتخابات آمریکا

واکنش ظریف،معاون دفتر رئیس جمهور، رئیس اتاق بازرگانی و نماینده مجلس به انتخابات آمریکا

وزیر امور خارجه، معاون سیاسی دفتر ریاست جمهوری، رئیس اتاق بازرگانی تهران و نماینده مجلس به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا واکنش نشان دادند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، وزیر امورخارجه ایران در نخستین واکنش پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: رییس جمهوری آمریکا باید واقعیت های امروز جهان را به خوبی درک کند و سیاست هایش را با واقعیت جهان ارتباط دهد.

محمدجواد ظریف پس از دیدار با لازار کومانسکو همتای رومانیایی و امضای دو سند همکاری افزود: رسم ما این است که در امور داخلی سایر کشورها دخالت نمی کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به این که ایران و آمریکا روابط سیاسی ندارند، مهم آن است که رییس جمهوری آینده آمریکا موظف به رعایت تعهد چندجانبه برجام است و ما یقین داریم که جامعه بین المللی نیز این توقع را از ایالت متحده آمریکا خواهد داشت.

حمید ابوطالبی معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور هم در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: تصویری که ترامپ در سخنرانی اعلام پیروزی به عنوان رئیس‌جمهور از خود نشان می‌داد، با تصویر او در دوران انتخابات متفاوت بود؛ این نکته‌ای قابل توجه است.

براساس این گزارش، رئیس اتاق بازرگانی تهران نیز در واکنش به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: انتخاب ترامپ به‌عنوان رئیس‌جمهور آمریکا تأثیری بر اقتصاد ایران ندارد و ما با داشتن وفاق ملی از تأثیرات خارجی بر اقتصاد ایران در امان هستیم.

مسعود خوانساری ادامه داد: با داشتن وفاق ملی و همدلی لازم عوامل خارجی تأثیر مشخصی بر اقتصاد ایران ندارد و بنده معتقدم که این انتخاب تأثیری زیادی بر اقتصاد ایران نخواهد داشت.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس معتقد است آمریکایی‌ها عاقل‌تر از آن هستند که به اجماع جهانی علیه ایران فکر کنند چرا که به نفع منافع داخلی و خارجی آنها نیست.
 
وی افزود: سیاست خارجی آمریکا چارچوب مشخصی دارد و شاید جمهوری خواهان و دموکرات ها صرفا بتوانند برخی تاکتیک ها را تغییر دهند با این حال اصول سیاست خارجی در ایالات متحده مشخص است و در چارچوب حرکت می شود که آن هم بنا بر تجاوز، سلطه گری، قدرت طلبی و اعمال نفوذ در سایر کشورهاست منتها تاکتیک های آنها متفاوت است با این تفاسیر به نفع منافع داخلی آمریکایی ها نیست که اقدامی علیه ایران انجام دهند و عاقل تر از این هستند که خود را با یک قدرت مسلط منطقه ای درگیر کنند لذا اجماع علیه ایران از سوی جمهوری خواهان کاملا بعید است و صرفا به سیاست های عهدشکنانه خود ادامه می دهند.

نقوی حسینی همچنین در خصوص ادامه روند اجرای برجام ازسوی آمریکا و کشورهای اروپایی گفت: برجام یک توافق بین المللی است و وقتی شورای امنیت، مراجع بین المللی و کشورهای 1+5 همه در توافق هستند آمریکا نمی توانند علیه همه طغیان کند چون به نفع منافع داخلی و خارجی آنها نیست.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» امپراتور بورس | ساعت ۱۹:۴ - ۱۳۹۵/۸/۱۹
2
0
پاسخ
به نام خدا
با سلام و خدا قوت به شما:

ترامپ جنگ طلب نیست و بر اجرای برجام متعهد خواهد بود.او طرفدار پوتین است.
» محبوب | ساعت ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۸/۱۹
0
0
پاسخ
سلام
به نظر من ترامپ بهتر از کلینتون است ... حداقل در روند سیاست همیشه رو بازی میکند
متاسفانه کلینتون یک گدا گشنه و گرگی در لباس میش هست و در حال حاظر زن عربستانی است که با ایران بازی سیاسی پیچیده ای را شروع کرده . در ثانی فتنه سال 88 را فراموش نکردیم که از چه سمتی داغ میشد و چه ضربه ای را به کشور وارد نمود .
در کل در بازار بورس اکثریت در اشتباه هستند ... برای همین هست که در این بازار افراد کمی هستند که به موفقیت میرسند . کمی بگذرد فروشندگان امروز متوجه خواهند شد که ترامپ بهتر از کیلینتون بوده
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ