کد خبر: ۴۰۳۸۲
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۵/۹/۱

دومین ناکامی در فروش بلوک ۶۰ و ۲۰ درصدی یک پالایشگاه و پتروشیمی

دومین ناکامی در فروش بلوک ۶۰ و ۲۰ درصدی یک پالایشگاه و پتروشیمی

سازمان خصوصی سازی به رغم کاهش قیمت سهام ، امروز هم برای دومین بار در فروش ۶۰ و ۲۰ درصد پالایشگاه کرمانشاه و پتروشیمی ابن سینا همدان ناکام ماند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سازمان خصوصی سازی بعداز ناکامی در فروش 60 و 20 درصد پالایشگاه کرمانشاه و پتروشیمی ابن سینا همدان، امروز هم اقدام به عرضه این دو بلوک کرد اما بازهم با دستان خالی برگشت و ناکام ماند.

در پی لغو عرضه اولیه ۵ درصدی پالایشگاه کرمانشاه و سپس عدم فروش ۶۰ درصد سهام در بهمن سال گذشته ، سازمان خصوصی سازی بار دیگر در صدد فروش این بلوک مدیریتی برآمده بود و امروز 80 میلیون و 927 هزار و 160 سهم "شرمان" را به قیمت پایه هر سهم 22 هزار و 183 ریال و به ارزش پایه بیش از 179 میلیارد تومان در بازار سوم فرابورس به مزایده گذاشته بود.

این بلوک به صورت 10 درصد نقد و مابقی اقساط 8 ساله با نرخ سود 14 درصدی ، از سوی کارگزاری بانک ملی روانه میز فروش شد. در عرضه قبلی ، قیمت پایه هر سهم 76 هزار و 235 ریال و ارزش بلوک فوق بیش از 616.9 میلیارد تومان بود.

همچنین سازمان خصوصی سازی بعد از ناکامی 15 شهریور در فروش بلوک 20 درصدی پتروشیمی ابن سینا همدان ، امروز بار دیگر این بلوک را به وکالت از شرکت ملی صنایع پتروشیمی روانه میز فروش کرد که این بلوک شامل 8 میلیون سهم است که توسط کارگزاری بانک آینده، به قیمت پایه هر سهم 17 هزار و 193 ریال و به ارزش 137.5 میلیارد تومان به صورت 10 درصد نقد و مابقی اقساط 8 ساله با نرخ سود 14 درصدی بود.

در عرضه قبلی این بلوک، قیمت پایه هر سهم 21 هزار و 491 ریال و به ارزش بیش از 17.1 میلیارد تومان بود.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» ناشناس | ساعت ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۵/۹/۱
0
1
پاسخ
وقتی مشتری بلوکی وجود نداره و با وجود نقدینگی افراد حقیقی و جذابیت عرضه های اولیه بهتره سازمان خصوصی سازی این دو شرکت رو عرضه اولیه کنه. پالایشگاه کرمانشاه رو از سال ۹۲ قراره عرضه کنن. این چه مدیریتیه که سه ساله نتونسته این شرکت رو خصوصی کنه؟
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ