کد خبر: ۴۱۷۷۲
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۵/۹/۲۰

بخشی از پول توقیف‌شده گاز ایران در انگلیس آزاد شد
معاون وزیر نفت:

بخشی از پول توقیف‌شده گاز ایران در انگلیس آزاد شد

معاون وزیر نفت با اشاره به آزادسازی بخشی از پول‌های گازی بلوکه‌شده ایران در انگلیس اعلام کرد: به زودی بخش باقی‌مانده این پول، از سوی شرکت بریتیش پترولیوم به طور کامل آزاد می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،علی کاردر درباره آخرین وضعیت آزادسازی پول‌های بلوکه‌شده گازی ایران در انگلیس به مهر گفت: هم اکنون بخشی از این منابع مالی شرکت ملی نفت مربوط به مشارکت در طرح توسعه و بهره‌برداری در میدان گازی رهوم انگلیس، آزاد شده است.

وی با تاکید بر اینکه بخش باقیمانده پول‌های بلوکه‌شده گازی ایران هم تا چند روز آینده آزاد خواهد شد، تصریح کرد: هم اکنون محدودیتی برای ادامه همکاری با شرکت بریتیش پترولیوم انگلیس در پروژه بهره‌برداری از میدان گازی رهوم در آبهای دریای شمال وجود ندارد.

امیرحسین زمانی‌نیا معاون امور بین‌الملل وزیر نفت هم با اشاره به آمادگی شرکت بریتیش پترولیوم برای پرداخت کل پولهای بلوکه‌شده گازی ایران تاکید کرده بود برخی از محدودیت‌های بانکی منجر به طولانی‌شدن پروسه آزادسازی پول‌های بلوکه‌شده گازی ایران در انگلیس شده بود.

بنا بر این گزارش، شرکت ملی نفت ایران و بریتیش پترولیوم انگلیس از سال ۲۰۰۵ میلادی در توسعه و بهره‌برداری میدان گازی رهوم یک مشارکت و سرمایه‌گذاری مشترک ۶۵۶ میلیون دلاری را در آب‌های ساحلی اسکاتلند در دریای شمال انجام داده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ