کد خبر: ۴۱۹۰۵
۹:۵۷ - ۱۳۹۵/۹/۲۴

شرکتهای سودده
نماینده مجلس:

شرکتهای سودده "شستا" زیان‌ده شدند/ ارجاع سؤالات از وزیر به صحن علنی مجلس

یک نماینده مجلس اعلام کرد وضعیت "شستا" بسیار نامناسب است و شرکتهای سودده آن زیان‌ده شده اند و سئوالات مطروحه از وزیر کار به صحن علنی مجلس ارجاع شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عزیز اکبریان نماینده مجلس به فارس گفت: وضعیت شرکت شستا بسیار نامناسب است. به طوری که بسیاری از شرکت‌های سودده این هلدینگ بزرگ اقتصادی با سودهای 2 هزار میلیارد تومانی از جمله فولادمبارکه، فولادخوزستان و ذوب آهن زیان‌ده شده‌اند. این امر نشان از عدم وجود نظارت و مدیریت صحیح دارد.

وی با اشاره به اینکه سال 84 قراردادی توسط شهرداری کرج با شرکت سابیر از زیرمجموعه‌های شستا منعقد می‌شود که پیشرفت فیزیکی آن بعد از گذشت 9 سال تنها 35 درصد است، گفت: در سال 84 این قرارداد 5 ساله منعقد شد که تا سال 89 تنها 15 درصد پیشرفت داشت.

اکبریان افزود: این قرارداد با پیگیری‌های متعدد 5 سال دیگر تمدید شد و پیشرفت فیزیکی آن تنها به 35 درصد رسید و هم اکنون شورای فنی هم تعدیل را نمی‌پذیرد و کار اتمام پروژه مترو کرج 9 ماه تعطیل شده و 2 هزار کارگر بلاتکلیف هستند.

وی گفت: علاوه بر این بسیاری از بیمارستان‌ها و مراکز تأمین اجتماعی قرارداد دارند و طلبکار هستند،معلوم نیست طلب این شرکت‌ها چه زمانی و با چه سازوکاری با این وضعیت مدیریتی و اقتصادی، حل خواهد شد. 

این نماینده مجلس اظهار داشت: سؤالات من از وزیر کار در رابطه با مشکلات مدیریتی به صحن علنی مجلس ارجاع شده و فرصت کافی برای پاسخ به سؤالات وجود نداشت.

بنا بر این گزارش، امروز علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور پاسخگویی به سؤالات چند تن از نمایندگان به کمیسیون اجتماعی مجلس رفته بود. علاوه بر این تقاضای تحقیق و تفحص جمعی از نمایندگان از عملکرد شستا و شرکت‌های تابعه و همچنین بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صندوق‌های تابعه در دستور کار کمیسیون اجتماعی مجلس بود. 

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» ناشناس | ساعت ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۹/۲۶
0
0
پاسخ
ذوب سفته بازی میشه میره 300 بعد میاد 250 این ورشکسته را از بورس بندازید بیرون شده الاکنگ سفته باز ها معلوم نیست چقدر بعضی ها ازش سود کردن تا حالا
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ