کد خبر: ۴۱۹۳۵
۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۹/۲۸

پیش بینی بازار امروز باتکیه بر عرضه بلوکی بانک پارسیان، قیمت نفت و کامودیتی ها
توسط یک کارگزاری اعلام شد:

پیش بینی بازار امروز باتکیه بر عرضه بلوکی بانک پارسیان، قیمت نفت و کامودیتی ها

کارگزاری آبان شرایط امروز بازار سهام و صنایع مهم را با توجه به مواردی چون اعلام عرضه بلوک بانک پارسیان توسط ایران خودرو، قیمت جهانی نفت و کامودیتی ها پیش بینی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شاخص بورس در حالی چهارشنبه گذشته با کاهش اندک 57 واحدی به 80 هزار و 683 واحدی رسید که کارگزاری آبان برای امروز پیش بینی کرد با توجه به تعطیلی دیروز (شنبه) و در پیش رو بودن عرضه اولیه هلدینگ دارویی "برکت "، به نظر می رسد شروع بازار در کلیه گروه ها با افزایش عرضه و شناسایی سود نوسان گیرها و کوتاه مدت کاران همراه باشد که با گذشت زمان معاملات، شاهد تعادل بیشتر و منطقی تر شدن نوسانات بازار باشیم.

طی روزهای آخر هفته گذشته شاهد افزایش تقاضا و رشد قیمت گروه خودرویی با توجه به پررنگ شدن مجدد خبر فروش بانک پارسیان ایران خودرو بودیم. موضوعی که طی سال های اخیر بارها تکرار شده و امیدواریم حداقل اینبار عملیاتی شود. در صورت رخداد این معامله، شرکت هایی همانند "خودرو، خاور، خمحور، خچرخش، خگستر" به صورت مستقیم و غیر مستقیم از این موضوع منتقع خواهند شد و سود مناسب، اما غیرعملیاتی را شناسایی خواهند کرد.

در گروه سرمایه گذاری انتظار می رود نمادهای "وبیمه، ونیرو و دانا، کوثر، وگستر و وساپا" همچنان پرتقاضا ظاهر شوند.

در بازارهای بین المللی شاهد تقویت شاخص دلار در پی اعلام افزایش نرخ بهره سال جاری و برنامه افزایش نرخ بهره 3 مرحله ای در سال آتی از سوی فدرال رزرو امریکا بودیم که به نوبه خود تاثیر منفی بر قیمت کامودیتی ها دارد.

در بازارهای بین المللی نفت، با توجه به خوش بینی در خصوص عملیاتی شدن توافق جهانی کاهش تولید نفت، شاهد تداوم رشد قیمت جهانی آن بودیم که می تواند ادامه رشد قیمتی محصولات واحدهای تولید کننده اوره، آمونیاک و متانول را درپی داشته باشد.

نکته قابل توجه ادامه تقویت تقاضای بالای فولاد و سنگ آهن کشور چین است که می تواند نمادهای "فخوز، کگل، کچاد و کنور، فولاد، ومعادن، میدکو، ارفع، فخاس و فولاژ" را همچنان در کانون توجه فعالین بازار قرار دهد.

انتهای پیام
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ