کد خبر: ۴۱۹۶۸
۱۶:۵ - ۱۳۹۵/۹/۲۸

اولین آمار از آپشن سکه و امکان معامله آنلاین
مدیرعامل بورس کالا اعلام کرد:

اولین آمار از آپشن سکه و امکان معامله آنلاین

مدیرعامل بورس کالا اولین آمار از نخستین معاملات آپشن سکه در این بورس را اعلام و ضمن پیش بینی از افزایش استقبال از این ابزار جدید در آینده از امکان پذیر بودن معاملات آنلاین خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حامد سلطانی نژاد در مراسم رونمایی از معاملات اختیار معامله در بازارسرمایه که صبح امروز با حضور مسئولان سازمان بورس و مدیران بورس ها و کارگزاری ها و شرکت های تامین سرمایه و... رسما" افتتاح شد، گفت: در پی راه اندازی این ابزار در بورس کالا، روز چهارشنبه و دو میلیارد تومان و روز پنچ شنبه 506 میلیون تومان (در مجموع دو هزار و 506 قرارداد اختیار خرید سکه طلا) معامله شد که آمار جالبی بوده و نشان از استقبال سرمایه گذاران دارد که در آینده هم بیشتر هم خواهد شد.

به گفته وی بورس کالا آماده است تا ظرف مدت کوتاهی، توسعه قراردادهای آپشن را در دستور کار قرار دهد و با توجه به بستری که در بورس کالا وجود دارد، معاملات آنلاین آپشن نیز راه اندازی شود.

وی با اشاره به اینکه کلیه بورس ها به ویژه بورس های کالایی باید به مرجعی برای قیمت ها تبدیل شوند، افزود: بورس کالای ایران در صدد نقش آفرینی بیشتر در حوزه صادرات و تاثیرگذاری در بازارهای منطقه ای است تا ایران از کانال بورس کالا بتواند به مرجع قیمتی برخی کالاها تبدیل شود.برای تحقق این هدف به متغیرهایی چون افزایش عمق و نقد شوندگی بازار، تناوب و استمرار عرضه و وجود ابزارهای مالی جدید مانند آپشن نیاز است که خوشبتانه امروز راه اندازی شد.

این مقام مسئول با اشاره به تاریخچه ایی از شکل گیری بورس کالایی و ظهور ابزارهای جدید، ادامه داد: در حالی بورس کالایی کشورهایی چون برزیل، آرژانتین و آمریکا از ابزارهای مالی برای تنظیم بازار استفاده می کنند که شاید ایران نیز در آینده، اقدان به استفاده مدرن از ابزارهای مالی بورس کالا  و با هدف تنظیم بازار کند.

سلطانی نژاد به سابقه معاملات مشتقه در بورس کالای ایران اشاره کرد و گفت: در سال ۸۷ بازار آتی سکه و بعد از آن بازار آتی تک سهم در بازار سرمایه راه اندازی شد اما در ابتدا هیچ کس تصور نمی کرد که تا به امروز ارزش معاملات آتی سکه در بورس کالابخ بیش از ۱۲۴ هزار میلیارد تومان برسد که رقمی قابل توجه است.

وی ادامه داد: همچنین تصمیم گرفتیم برای دارا بودن از یک بازار نقدی برای سرمایه گذاران در بازارهای مالی آتی و آپشن، یک بازار نقد مستمر ایجاد شود که بر همین اساس در پایان سال ۹۴ گواهی سپرده سکه راه اندازی کردیم که البته این روند در محصولات کشاورزی از جمله ذرت نیز در دستور کار است.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ