کد خبر: ۴۳۴۴۳
۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷

مسئولان سازمان بورس انتقادات۴۰ فعال را شنیدند و پاسخ دادند/ روایت مثبت کارشناس
بورس پرس گزارش می دهد:

مسئولان سازمان بورس انتقادات۴۰ فعال را شنیدند و پاسخ دادند/ روایت مثبت کارشناس

مسئولان سازمان بورس با ۴۰ فعال بازار سهام جلسه ایی برگزار کردند و بعد ازاستماع نظرات و انتقادات ، پاسخ هایی دادند. پاسخ هایی که به اعتقاد یک فعال حاضر ، می تواند امیدوارکننده باشد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در پی تداوم وضعیت نامساعد بازار سهام و روند نزولی قیمت ها و گسترده تر شدن دامنه انتقادات از شرایط موجود، رئیس و اعضا هیات مدیره و مدیران سازمان بورس در اقدامی امیدبخش ( که باید منتظر نتایج مثبت آن در آینده بود) عصر پنچ شنبه، جلسه ایی با حدود 40 فعال بازار و کارگزار و کارشناس برگزار کردند.

براساس این گزارش، این جلسه 4 ساعته که سهامداران حقیقی متعددی حضور داشتند، حاضرین مهمترین انتقادات از وضعیت بازار را با زبانی صریح مطرح کردند که شامل مواردی چون عدم روند طبیعی شاخص با انجام معاملات بلوکی شرکت های بزرگ، توقف طولانی مدت نمادها ، نقش نهاد ناظر در روند عرضه و تقاضا، اثر منفی بازدهی 25 و 26 درصدی اسناد خزانه اسلامی (معروف به اخزا) در بازار ، افشای اطلاعات اعم از خرید و فروش کد اشخاص و سامانه کدال، لزوم ارتباط بیشتر مسئولان با فعالان و... بودند.

در این رابطه کامیار فراهانی از فعالان باسابقه و بنام بازار که در این جلسه حضور داشت، با بیان اینکه هر کدام از حاضرین در زمان 5 دقیقه ای ، نکاتی را اعلام کردند، به بورس پرس گفت: برایند این جلسه برای اکثر حاضرین مثبت و امیدوار کننده بود و خوشبختانه اکثر انتقادات مطروحه ، با صبوری، مورد توجه رئیس و معاونین و مدیران سازمان بورس قرار گرفت.

وی با اشاره به ثبت 93 مورد اعلامی توسط رئیس سازمان بورس و موافق بودن با وضعیت نگران کننده بازار سرمایه، ادامه داد: آقای محمدی با پذیرش تعدیل در حجم و نرخ بازدهی اسناد خزانه و لحاظ کردن شرایط بازار در این اوراق، مشکلات ناشی از توقف طولانی مدت نمادها را قبول و اعلام کرد سازمان بورس ضمن اعمال اصلاحاتی در دستورالعمل ها ، تمام تلاش خود را بکار بسته تا در اولین فرصت نمادها باز شود.

فراهانی با اعلام درخواست از مسئولان در بیان واقعیت های بازار در رسانه ها مخصوصا" رسانه ملی، ادامه داد: رئیس سازمان بورس با انجام معاملات بلوکی و تاکید بر خرید و فروش توسط فعالان حقوقی و صندوق توسعه بازار ، مخالفت و اعلام کرد معاملات بلوکی باید ساماندهی شده و خارج از زمان داد و ستدها انجام شود و در صورت حجم اندک، باید در بازار خرد صورت گیرد. همچنین حق مسلم و اولیه سهامداران است که قادر به خرید و فروش سهام در هر حجمی باشند و نباید دستوری در کار باشد.

به گفته این تحلیل گر بازار سرمایه، یکی دیگر از انتقادات فعالان بازار این بود که سازمان بورس صدای سهامداران حقیقی را نمی شنود و باید این قهر تاریخی به پایان برسد که با موافقت رئیس سازمان بورس و اعلام تلاش برای تداوم چنین جلساتی همراه شد.

فراهانی با اعلام اینکه در مورد تزریق بخشی از منابع صندوق های بادرآمد ثابت در سهام ، باید منتظر رویدادهای مثبت در آینده بود، ادامه داد: با توجه به پاسخ های اعلامی رئیس سازمان بورس، به عنوان منتقدی عادل ، معتقدم آقای محمدی فردی سالم و با نیت خیر وارد عمل شده و با پذیرش انتقادات سازنده و منطقی ، برنامه هایی برای اعمال اصلاحات بازار دارد که می تواند با ثمرات مثبتی همراه باشد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» مسعود | ساعت ۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
2
0
پاسخ
اینگونه جلسات خیلی عالی و مثمر ثمر خواهند بود ... کاش تدابیری اندیشه میشد که حداقل به صورت ماهانه هم شده جلساتی برگزار و مشکلات و پیشنهادات در جهت رشد و ارتقای بازار سرمایه مطرح گردد..
» علی | ساعت ۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
0
0
پاسخ
از امروز شنبه اثرات این جلسه در بازار هویدا می شود!! خخخ بازار منفی شدید نباشه صلوات
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ