کد خبر: ۴۳۷۲۳
۹:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۸

بنز تفاهم‌نامه با ایران‌خودرودیزل را به قرارداد تبدیل می کند
بعد از دریافت سیگنال‌های مثبت از آمریکا:

بنز تفاهم‌نامه با ایران‌خودرودیزل را به قرارداد تبدیل می کند

بنز در انتظار مشخص شدن رویکرد دولت جدید آمریکا است تا در صورت دریافت سیگنال‌های مثبت، تفاهم‌نامه با ایران‌خودرودیزل را به قرارداد تبدیل خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل ازدنیای اقتصاد، بنز آلمان حدود یک سال پیش تفاهم‌نامه‌ای مشترکی با ایران‌خودرودیزل برای مشارکت دوباره امضا کرد اما به‌نظر می‌رسد مسوولان این شرکت برای تبدیل آن به قرارداد رسمی، منتظر رویکرد دولت جدید آمریکا در مورد برجام هستند.

بنز که از جمله شرکای قدیمی خودروسازی ایران به‌شمار می‌رود و سال‌ها با ایران‌خودرودیزل همکاری مشترک داشته، پس از اعمال تحریم‌های بین‌المللی، ارتباط خود را با شریک قدیمی قطع کرد. با این حال، پس از توافق هسته‌ای و اجرایی شدن برجام، برای بازگشت به ایران ابراز تمایل کرده و اتفاقا اولین شرکتی بود که پس از تحریم‌ها در صنعت خودرو کشور اقدام به عقد تفاهم‌نامه کرد.

در حال حاضر مذاکرات میان بنز و طرف‌های ایرانی به کندی پیش رفته و در نتیجه تفاهم‌نامه موردنظر هنوز به قرارداد تبدیل نشده است، بنابراین فعلا قابلیت اجرا شدن ندارد.

در این شرایط گفته می‌شود بنز در انتظار مشخص شدن رویکرد دولت جدید ایالات متحده آمریکا است و در صورت دریافت سیگنال‌های مثبت در مورد ایران و برجام، تفاهم‌نامه با ایران‌خودرودیزل را به قرارداد تبدیل خواهد کرد.

طبق تفاهم‌نامه منعقد شده میان دو شرکت، قرار است بنز علاوه‌بر تولید محصولات نسل جدید در ایران‌خودرودیزل، فروش و خدمات پس از فروش محصولات خود را نیز در ایران نیز در اختیار بگیرد تا بتواند با رقبای بزرگ در ایران یعنی ولوو و اسکانیا رقابتی نزدیک داشته باشد.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ