کد خبر: ۴۴۰۹۴
۱۵:۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱

واکنش چین به مالیات 31 تا 68 درصدی صادرات فولاد اتحادیه اروپا

واکنش چین به مالیات 31 تا 68 درصدی صادرات فولاد اتحادیه اروپا

وزیر بازرگانی چین به وضع مالیات 31 تا 68 درصدی صادرات فولاد اتحادیه اروپا گفت:این اقدام نقض قوانین تجارت جهانی است و چین اقدامات لازم را برای دفاع از حقوق عادلانه شرکت ها در پیش خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از خبرگزاری فرانسه، به دنبال تصمیم اتحادیه اروپا مبنی بر اعمال مالیات های ضد دامپینگ بر روی فولاد چین، این کشور، اتحادیه اروپا را متهم به در پیش گرفتن سیاست های حمایتی کرد.

این تصمیم اتحادیه اروپا در راستای حمایت از کارخانه های فولاد سازی اروپا اتخاذ شده است.

کمیسیون اتحادیه اروپا مالیات بین ۳۰.۷ درصد تا ۶۴.۹ درصد را برای محصولات فولاد چین اعمال کرد که این موضوع، موجب ضرر عرضه محصولات فولاد چین در بازار اتحادیه اروپا برای وارد کنندگان می شود.  

وزیر بازرگانی چین در این باره گفت: اقدام اتحادیه اروپا، نقض قوانین تجارت جهانی است و چین، اقدامات لازم را برای دفاع از حقوق عادلانه شرکت های چینی در پیش خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: در پیش گرفتن سیاست حمایتی فقط یک اقدامی دیگر در جهت یورش به تجارت بین المللی است و تنها به تجارت جهانی آسیب وارد می کند.چین خواهان تعاملات خود با اتحادیه اروپا است تا این موضوع را به نحو مطلوبی حل کند.  

کمیسیون اتحادیه اروپا نیز در مصاحبه ای با رویترز اعلام کرد: محصولات فولاد چینی که مالیات های سنگین بر روی آنها وضع شده، شامل اتصالات لوله و لوله های فولاد ضد زنگ است که در صنایع پتروشیمی، غذایی، کشتی سازی، تولید انرژی و ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرند.

بر همین اساس، اتحادیه اروپا سیاست حمایتی خود را در برابر واردات ناعادلانه محصولات فولادی در پیش گرفته که در کل، شامل ۳۹ اقدام ضددامپینگ و ضدسوبسیدی و نیز مالیات سنگین بر روی واردات ۱۷ محصول فولاد چین است. 

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ