وی با تاکید بر اینکه نفتکش ایران بزرگترین ناوگان دریایی حمل نفت خام جهان است، در خصوص توسعه ناوگان نفتکش کشور در دوران پسا برجام، تصریح کرد: در دوران تحریم ناوگان کشتیهای نفتکش ایران به صورت مستقیم در خدمت صادرات نفت کشور و شرکت ملی نفت ایران بود.
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش با تاکید بر اینکه هم اکنون با لغو تحریمها و برخی از محدویتها، تعدادی از کشتیهای نفتکش در اجاره شرکتهای بزرگ نفتی اروپا همچون سپسای اسپانیا، انی ایتالیا و هلند قرار گرفته، تصریح کرد: با این وجود قصد توسعه و نوسازی ناوگان فعلی کشتیهای نفتکش را داریم.
کیان ارثی در پاسخ به پرسش آیا از ظرفیت سازندگان و کشتیسازان داخلی برای ساخت کشتی جدید نفتکش استفاده خواهد شد؟ توضیح داد: توسعه ناوگان نفتکش بر اساس سیاستهای ابلاغی اقتصاد مقاومتی انجام میشود.
وی با بیان اینکه اگر توان ساخت کشتی بر اساس استانداردهای بینالمللی و جهانی در داخل کشور وجود داشته باشد حتما از این ظرفیت استفاده میکنیم، تاکید کرد: کشتیهای نفتکش برای تردد در آبهای بینالمللی دارای استانداردهای اجباری هستند که در ساخت داخل نفتکشها این استانداردها حتما باید لحاظ شود.
این مقام مسئول در خصوص تاثیر کاهش قیمت جهانی نفت خام بر درآمدهای نفتکشهای ایرانی هم بیان کرد: قطعا با کاهش قیمت نفت، درآمدهای نفتکش ایران هم کاهش یافته است.
کیان ارثی با اشاره به وجود یک بحران جهانی در حوزه حمل و نقل نفت خام جهان پس از سقوط قیمت نفت،اظهار داشت: در مجموع درآمدهای شرکت ملی نفتکش در این دوره معقول بوده است.
وی اخیرا از امضای ۳۵ قرارداداجاره نفتکش با شرکتهای نفتی اروپایی خبر داده است.
انتهای پیام