کد خبر: ۴۴۱۹۶
۹:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۶

زمان عرضه اولین محصول سایپا و سیتروئن/همکاری با کیاموتورز منتفی شد
جمالی اعلام کرد:

زمان عرضه اولین محصول سایپا و سیتروئن/همکاری با کیاموتورز منتفی شد

مدیرعامل سایپابا اعلام زمان عرضه اولین محصول مشترک با پژو سیتروئن در زمستان سال بعد از منتفی شدن همکاری با کیاموتورز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از دنیای اقتصاد، مهدی جمالی سرانجام به برخی ابهامات در مورد همکاری‌های خارجی این شرکت پاسخ داد تا مشخص شود نارنجی‌های جاده مخصوص با سیتروئن شراکت خواهند داشت، اما همکاری آنها با کیاموتورز کره منتفی است.

یکی از ابهامات بزرگ در مورد سایپا، به مشارکت با سیتروئن فرانسه برمی‌گردد، شرکتی که هنوز مشخص نیست اصلا با سایپایی‌ها قراردادی امضا کرده یا نه.

با وجود آنکه گمان می‌رفت سایپا و سیتروئن در جریان سفر کارلوس تاوارس مدیرعامل پژوسیتروئن به ایران، قرارداد مشارکت امضا کرده‌اند، گفته می‌شود دو شرکت با چالش‌هایی جدی بر سر همکاری مشترک مواجه اند.

به گفته برخی منابع آگاه، ظاهرا سیتروئن چندان به‌دنبال انتقال فناوری نبوده و این موضوع به مانعی جدی بر سر راه شراکت با سایپا تبدیل شده است.

آن‌طور که جمالی عنوان کرده، اولین محصول مشترک میان این دو خودروساز، اواخر سال 2017 میلادی (زمستان 97) راهی بازار داخل خواهد شد.

وی همچنین تاکید کرد: به‌زودی نقل‌و‌انتقال سهام سایپا کاشان به سیتروئن (به‌عنوان بخشی از قرارداد) انجام خواهد شد.

جمالی در مورد کیاموتورز نیز عنوان کرد: همکاری با این شرکت با توجه به سیاست‌های تعیین شده از سوی وزارت صنعت مبنی‌بر الزام سرمایه‌گذاری در ایران، منتفی شده است.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ