کد خبر: ۴۴۳۶۷
۹:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۳

توتال فعالیت در ایران را منوط به نظر ترامپ کرد

توتال فعالیت در ایران را منوط به نظر ترامپ کرد

مدیر ارشد شرکت نفتی توتال فرانسه گفت: این شرکت قصد دارد تصمیم نهایی خود در خصوص سرمایه گذاری ۲ میلیارد دلاری در یک پروژه گازی در ایران را تا تابستان اتخاذ کند، اما این تصمیم بستگی به تمدید معافیت های تحریمی آمریکا خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز،پاتریک پویان گفت: این شرکت قصد دارد تصمیم نهایی خود در خصوص سرمایه گذاری 2 میلیارد دلاری در یک پروژه گازی در ایران را تا تابستان اتخاذ کند، اما این تصمیم بستگی به تمدید معافیت های تحریمی آمریکا خواهد داشت.فاز 11 پارس جنوبی در بین چند پروژه ای قرار دارد که تا آغاز تابستان مورد تصویب شرکت قرار خواهد گرفت، به شرطی که هیچ تغییری در خصوص تحریم ها اتفاق نیافتد.

وی با توضیح اینکه رئیس جمهور قبلی آمریکا معافیت هایی را برای تعلیق تحریم های مرتبط با ایران به امضا رسانده بود گفت: 2 دستور اجرایی وجود دارد که باید قبل از تابستان تمدید شود.

این مدیر ارشد به خبرنگاران گفت: این دستورها قرار بود حدود 18 ماه اعتبار داشته باشند. بنابراین رئیس جمهور ترامپ باید در مورد تمدید یا عدم تمدید این معافیت های تحریمی تصمیم بگیرد.

پویان گفت: بر اساس توافق هسته ای، دولت آمریکا اگر بخواهد تصمیم بگیرد که این معافیت ها را تمدید نکند، باید اثبات کند که تهران توافق هسته ای را نقض کرده است.بنابراین، یا این معافیت ها تمدید می شود و در نتیجه به توافق هسته ای احترام گذاشته می شود و به ما اجازه خواهد داد تا این قرارداد را اجرایی کنیم و ما این کار را انجام خواهیم داد. یا آنها تصمیم خواهند گرفت که توافق هسته ای را پاره کنند...در آن صورت ما قادر به کار در ایران نخواهیم بود.

وی افزود: مشخص نیست که دولت جدید آمریکا در این باره چه خواهد کرد.تصمیم به ادامه قرارداد گازی با ایران در نوامبر گذشته یک تصمیم برد-برد بود و توتال تضمین هایی گرفته که اگر این پروژه عملی نشد، از نظر مالی از شرکت حمایت کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ