کد خبر: ۴۴۳۸۸
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۳

۲۵ درصد ارزش بازار سرمایه در دستان هلدینگ ها

۲۵ درصد ارزش بازار سرمایه در دستان هلدینگ ها

معاون وزیر صنعت گفت: براساس آمارهای موجود حدود ۲۵ درصد ارزش بازار سرمایه مربوط به هلدینگ هاست که با احتساب شرکت های زیر مجموعه این رقم به ۳۰ درصد می رسد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایرنا، محمدرضا فیاض در سومین کنفرانس هلدینگ گفت: براساس آمارهای موجود حدود 25 درصد ارزش بازار سرمایه مربوط به هلدینگ هاست که با احتساب شرکت های زیر مجموعه این رقم به 30 درصد می رسد به این معنی که 70 درصد از جامعه اقتصادی از این فناوری برای گام برداشتن در مسیر توسعه محروم هستند.

وی درباره جایگاه هلدینگ ها در صنعت و حمل و نقل توضیح داد: آمارهای دوره 94- 90 نشان می دهد 360 میلیون تن کالا بر پایه بارنامه های صادره ، جابجا شده و 140 میلیون تن بار بدون بارنامه بوده و در مجموع 500 میلیون تن کالا جابه جایی داشته است.

این مقام مسئول اضافه کرد: استان های تهران، اصفهان، خوزستان و هرمزگان بیشترین سهم جابجایی کالا را در دوره مزبور داشتند و در سال 94 هم 30 درصد بارها در سطح استان های تهران، اصفهان و هرمزگان نقل و انتقال یافت.

به گفته فیاض، برپایه آمار مزبور 78 درصد کالاهای جابه جا شده مربوط به تولیدات دامی، صنعتی و شیمیایی بود و 22 درصد به محصولات کشاورزی اختصاص داشت .

وی گفت: 90 درصد جابه جایی کالا با 353 هزار دستگاه خودرو توسط بخش خصوصی انجام شد که 82.2 درصد این خودروها مالکیت فردی و حقیقی داشتند .

فیاض افزود: 6 درصد ناوگان مزبور شراکت حقیقی داشت، 6.8 درصد بنگاه دولتی و تعاونی و فقط 5 درصد سهم حمل ونقل هلدینگ ها بود و در واقع تعداد چهار هزار و 128 شرکت سهم 5 درصدی در حمل بار داشتند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ