کد خبر: ۴۴۴۳۵
۰:۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵

پذیرش ۳ شرکت جدید/ ۸ شرکت آماده پذیرش و عرضه اولیه/ شرط عرضه زیرمجموعه بانک ملت
مدیر پذیرش بورس تهران اعلام کرد:

پذیرش ۳ شرکت جدید/ ۸ شرکت آماده پذیرش و عرضه اولیه/ شرط عرضه زیرمجموعه بانک ملت

مدیر پذیرش بورس تهران از پذیرش ۳ شرکت جدید، آمادگی عرضه اولیه ۵ شرکت و پذیرش ۳ شرکت دیگر خبر داد و شرط عرضه زیرمجموعه بانک ملت را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، اسماعیل درگاهی درباره آخرین وضعیت پذیرش شرکت ها در بورس گفت: سرمایه‌گذاری برق و انرژی غدیر، سرمایه‌ گذاری کارکنان گروه مپنا و شرکت مدیریت صنعت شوینده بهشهر با سرمایه 600 ، 150 و 100 میلیارد تومانی در بازار دوم معاملات بورس پذیرفته شده اند.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری برق و انرژی غدیر با بیش از 21 زیرمجموعه در زمینه سرمایه‌گذاری در طرح‌های نیروگاهی و نیز سوآپ برق و گاز با کشورهای همسایه از جمله ترکمنستان و آذربایجان فعالیت دارد و سهامدار عمده آن سرمایه‌گذاری غدیر است. سهام این شرکت پس از درج نماد و افشای اطلاعات در کدال عرضه خواهد شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه مدیریت صنعت شوینده توسعه صنایع بهشهر با شرکت فرعی در زمینه سرمایه‌گذاری در شرکت‌های تولید مواد شوینده و بهداشتی از جمله هلدینگ‌های بزرگ شوینده وبهداشتی کشور است گفت: از شرکت‌های شاخص این صنعت می‌توان به پاکسان، گلتاش، شوینده بهشهر و ... اشاره کرد. شرکت‌های این گروه با سهم بازار قابل توجه در زمینه تولید پودر، صابون، شامپو، خمیر دندان و سایر محصولات شوینده و نیز مواد اولیه صنعت بهداشتی فعالیت دارد.

درگاهی افزود: سرمایه‌گذاری کارکنان گروه مپنا وابسته به گروه مپنا در زمینه سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار فعالیت دارد که با انجام الزامات تعیین شده از سوی هیئت پذیرش و نیز گزارشگری روی سامانه کدال، امکان درج و در نهایت عرضه خواهد داشت.

3 شرکت آماده پذیرش و 5 شرکت آماده عرضه اولیه

وی با اعلام برگزاری 18 جلسه هیات پذیرش در سال جاری و تشکیل دو سه جلسه دیگر، ادامه داد: در جلسات آتی تقاضای پذیرش شرکت ملی نفت کش ایران، لیزینگ پارسیان، های وب و ... مطرح خواهد شد. همچنین 5 شرکت صنعتی مینو، ترانسفور ماتور توزیع زنگان، پالایشگاه جی، فولاد کاوه جنوب کیش و تامین سرمایه امید درج نماد را پشت سر گذاشته و در نوبت عرضه قرار دارند که سهام آنها با کسب نظر سازمان بورس و اراده سهامداران عمده و با توجه به شرایط بازار عرضه خواهد شد.

شرط عرضه اولیه زیرمجموعه بانک ملت

وی افزود: شرکت 95 میلیارد تومانی "به‌پرداخت ملت" هم جزو شرکتهایی است که اراده عرضه اولیه از سوی سهامدار عمده (بانک ملت) وجود دارد اما پس از درج نماد و افشای کامل اطلاعات در سامانه کدال و با توجه به وجود شرکت‌های متعدد آماده عرضه، بورس تهران نسبت به ارائه مجوز عرضه برای اقدام خواهد کرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ