کد خبر: ۴۴۶۹۰
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۳

مجلس در اعتراض به نرخ‌های خرید تضمینی به دولت نامه نوشت

مجلس در اعتراض به نرخ‌های خرید تضمینی به دولت نامه نوشت

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در مورد اعلام نرخ خرید تضمینی گندم پس از حدود ۶ ماه از سوی دولت گفت:اعتراض خود را طی نامه ای کتبی مبنی بر قانون افزایش قیمت خرید تضمینی گندم متناسب با نرخ تورم به دولت اعلام کردیم.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،علی محمد شاعری در مورد اعلام نرخ خرید تضمینی گندم پس از حدود 6 ماه از سوی دولت،به فارس گفت: مراتب اعتراض را طی نامه کتبی به دولت اعلام کرده‌ایم، چرا که طبق قانون حداقل باید 9 درصد یعنی متناسب با نرخ تورم به قیمت خرید تضمینی گندم افزوده می‌شد.

وی با اشاره به اینکه حتی پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی هم افزایش 9 درصدی نرخ خرید تضمینی گندم بوده، اظهار امیدواری کرد: دولت در مصوبه خود تجدیدنظر کند چرا که این افزایش قیمت به هیچ عنوان متناسب با هزینه تولید و در راستای حمایت از تولید داخلی نیست.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در پاسخ به سوال برخی عنوان می‌کنند گندم خارجی با کیفیت بالاتر کیلویی 800 تومان است و قیمت تمام شده گندم داخلی بالاست،گفت: برای حمایت از تولید داخل و در راستای اقتصاد مقاومتی باید هم فکری برای کاهش قیمت تمام شده شود و هم اینکه پوشش این اختلاف قیمت را با استفاده از محل یارانه‌ای که پیش‌بینی شده جبران کنیم،به نظر من این حرف‌ها توجیه علمی و دقیقی ندارد.

شاعری تصریح کرد: با توجه به افزایش تولید گندم در سال گذشته، دولت فکر می‌کند ممکن است توان خرید گندم در سال آینده را نداشته باشد، برای همین نرخ را کمتر پیش‌بینی کرده تا از عهده خرید آن بر بیاید.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ