کد خبر: ۴۴۹۶۰
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۴

آغاز تولید نفت از لایه نفتی پارس جنوبی از فروردین ۹۶

آغاز تولید نفت از لایه نفتی پارس جنوبی از فروردین ۹۶

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره در مورد استقرار و راه اندازی اولین کشتی پالایشگر نفت ایران در خلیج فارس و آغاز تولید از لایه نفتی پارس جنوبی،توضیحاتی ارائه دادند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،علی کاردر درباره آخرین وضعیت آغاز تولید و بهره برداری از لایه نفتی پارس جنوبی به مهر گفت: هم اکنون کشتی پالایشگر نفتی (FPSO) در آب‌های خلیج فارس مراحل استقرار و راه اندازی را پشت سر می‌گذارد.

وی با تاکید بر اینکه تولید نفت از لایه نفتی پارس جنوبی به عنوان یک میدان مشترک حداکثر تا اواسط فروردین ماه ۹۶ آغاز خواهد شد، تصریح کرد: پیش بینی می‌شود تولید با ۲۰ تا ۲۵ هزار بشکه آغاز و در نهایت به ۳۵ هزار بشکه در روز در قالب اجرای فاز اول توسعه افزایش یابد.

کاردر با اشاره به مذاکره با چند شرکت بین‌المللی برای توسعه فاز دوم لایه نفتی پارس جنوبی، اظهار داشت: این میدان نفتی از ظرفیت و پتانسیل تولید روزانه دست کم ۱۰۰ هزار بشکه نفت خام برخوردار است.

حمید بورد مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره نیز اخیرا با بیان اینکه میزان نفت در جای لایه نفتی پارس جنوبی بیش از ۱۴ میلیارد بشکه برآورد می‌شود، تصریح کرد: فرآیند تولید از این میدان نفتی با بهره‌گیری از یک سکوی تولیدی با ۷ حلقه چاه و پیش‌بینی ۳ حلقه چاه تزریقی، همچنین شناور پالایشگاهی مجهز به آخرین فناوری‌های روز صنعت نفت که کلیه فرایندهای تولید، آماده‌سازی، ذخیره‌سازی و در نهایت صادرات را به طور متمرکز امکان‌پذیر می‌کند آغاز خواهد شد.

وی افزود: بر اساس برنامه پیش‌بینی شده، قرار است پس از نصب این شناور پالایشگاهی، نفت موجود در لایه نفتی پارس جنوبی از طریق خط لوله ۱۲ اینچی وارد این شناور شده و پس از انجام مراحل تصفیه به نفتکش‌های صادراتی منتقل شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ