کد خبر: ۴۵۰۹۰
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷

ورود اولین کشتی خریداری شده به ناوگان کشتیرانی از طریق فاینانس

ورود اولین کشتی خریداری شده به ناوگان کشتیرانی از طریق فاینانس

مدیرعامل‌کشتیرانی ایران رفع تعلیق ۹ ساله قرارداد خریدکشتی را مهم‌ترین دستاورد برجام دانست و گفت:برای اولین بار، نوسازی ناوگان کشتیرانی با فاینانس خارجی رقم خورد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد سعیدی در نشست اطلاع رسانی از دستاوردهای برجام گفت: اتفاقاتی که بعد از برجام در حوزه حمل ونقل دریایی به خصوص برای کشتیرانی رخ داد صدمات زیادی به این صنعت وارد کرد.

وی افزود: بعد از برجام و حتی سه چهار ماه قبل تر از آن، با اطلاعاتی که در اختیار داشتیم مقدمات فراهم‌سازی بازگشت ناوگان ملی به بازار بین‌المللی را فراهم کردیم. در ابتدا بحث بیمه و رده‌بندی کشتی‌ها را رسیدگی کردیم و تماس‌های مستقیم را با موسسات بین‌المللی شروع کردیم و توافقات را قبل از برجام انجام دادیم و اجرای آن را مشروط به اجرایی کردن برجام دانستیم،نهایتا توافقات در روز اجرایی شدن برجام عملیاتی شد.

این مقام مسئول امضای۳۲ تفاهم‌نامه و ۷ موافقتنامه با شرکت‌های مهم بین‌المللی جهان را دستاورد برجام دانست و گفت: در بخش خرید و ساخت انواع کشتی‌ها قرارداد تعلیق شده‌ای به مدت ۹ سال داشتیم که رقم قابل توجهی از دارایی ایران را بلوکه کرده بود. بعد از برجام  ورق برگشت و با زنده شدن این قرارداد ۱۵۸ میلیون دلار مجددا به صندوق کشتیرانی برگشت و توانستیم قراردادی که در آن سال با مدل تامین مالی توسط کشتیرانی نوشته شده بود را تبدیل به قرارداد فاینانس کنیم. این قرارداد اولین فاینانسی بود که اتفاق افتاد. در این قرارداد ۱۷ فروند کشتی خریداری می‌شد که در قرارداد جدید به ۱۰ فروند تبدیل شد و برای اولین بار نوسازی ناوگان کشتیرانی با فاینانس خارجی رقم خورد.

سعیدی با اعلام اینکه لازم است سن ناوگان کشتیرانی ملی را پایین بیاوریم و از مدل‌های جدید کشتی‌ها استفاه کنیم، گفت: در قراردادهای جدید برای اولین بار سازنده کشتی را متعهد ساختیم در سه محور اساسی به انتقال فناوری به ایران بپردازد و به یکی از شرکت‌های ایرانی که دولت معرفی می‌کند فناوری ساخت را منتقل کند.

وی خبر داد :بر اساس این قرارداد اولین کشتی ۱۴ هزار و پانصد کیلویی در ماه مارس ۲۰۱۸ وارد ناوگان کشتیرانی ایران می‌شود و به فاصله هر یک ماه یک کشتی تحویل می‌گیریم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ