کد خبر: ۴۶۱۳۳
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۸

فروش ۵۶.۷ درصدی
به دلیل رعایت دستورالعمل معاملات:

فروش ۵۶.۷ درصدی"خکاوه"به شنبه موکول شد/ خریدار؛ کنسرسیومی با 4 شرکت

بلوک ۵۶.۷ درصدی سایپا دیزل امروز عرضه شد اما به دلیل تاخیر خریدار در پرداخت وجه و ارایه سفارش، به شنبه موکول شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سایپا امروز در حالی اقدام به عرضه 56.7 درصد سهام سایپا دیزل با شرایطی خاص کرد که تا دقایق آخر خبری از خریدار بلوک نبود اما در دقایق پایانی اتمام معاملات، سفارش خرید آن از سوی کارگزاری نهایت نگر وارد سامانه شد که به دلیل لزوم رعایت دستورالعمل معاملات عمده و ورود سفارش حداقل قبل از 10 دقیقه پایانی ، این عرضه و معامله به شنبه موکول شد.

براساس این گزارش، برخی شنیده ها از حضور شرکت افراموتور نماینده ولوو در ایران در این معامله و قیمت 190 تومانی هرسهم "خکاوه" با احتساب بدهی ها و دیون حکایت دارد که یک منبع موثق با رد حضور این شرکت به بورس پرس گفت: خریدار این بلوک کنسرسیومی متشکل از 4 شرکت است که در حال حاضر امکان ارایه هیچ اطلاعات حتی جزئی وجود ندارد.

در این میان برخی منابع موثق دیگر معتقدند این کنسرسیوم شامل زیرگروه های سایپا و با هدف اصلاح صورت های مالی تلفیقی 95 و خروج از زیان انباشته خریداری خواهد شد.

بلوک 56.7 درصدی "خکاوه" شامل یک میلیارد و 494 میلیون و 978 هزار سهم است که به قیمت پایه هر سهم 20 تومان عرضه می شود و  شروطی برای خریدار یا خریداران در نظر گرفته شده که جالب توجه است.

براین اساس، طبق صورت های مالی 31 شهریور 95 ، خریدار باید نسبت به پرداخت مطالبات بیش از 249 میلیارد تومانی به سایپا تعهد دهد. هچنین علاوه بر تغییر نام طی 6 ماه و حذف نام سایپا از این شرکت، خریدار باید بعد از قطعی شدن معامله و انتقال سهام ، حداکثر طی یک سال باید نسبت به جایگزینی تضامین 2.6 هزار میلیارد تومانی سایپا اقدام کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» ناشناس | ساعت ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۹
0
0
پاسخ
از این جیب به اون جیب میکنن و فکر میکنن خیلی زرنگ ان. معلومه دیگه یکیشون هیم نیوان ابتکاره که میخواد بخره
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ