کد خبر: ۴۶۶۵۹
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۶/۱/۱۹

نظر بهمنی درباره نقش دولت و بانک ها در بازار مسکن

نظر بهمنی درباره نقش دولت و بانک ها در بازار مسکن

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس و رئیس کل سابق بانک مرکزی درباره نقش دولت و بانک ها در بازار مسکن اظهار نظر کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، محمود بهمنی با اشاره به عملکرد ضد تولید بانک ها که به بروز مشکلاتی در بخش مسکن نیز منجر شده به خانه ملت گفت: متاسفانه برخی قوانین، بانک ها را منجر به بنگاه داری و دخالت مخرب در بخش مسکن کرده است.

وی با بیان اینکه بیشترین علت حضور بانک ها در بخش مسکن به بدهی های دولت به بانک ها بر می گردد، افزود: زمانی که دولت نتواند بدهی به شبکه بانکی را پرداخت کند مجبور به واگذاری املاک می شود که این مقدمه ای برای ورود بانک ها به بنگاه داری است.

رئیس کل سابق بانک مرکزی با تاکید بر اینکه بخش مسکن باید از سوی بخش خصوصی اداره شود، تصریح کرد: تا زمانی که سیاست های فعلی در این بخش حاکم است رشد مسکن و خروج از رکود را شاهد نخواهیم بود.

بهمنی با اشاره به آمار منتشره در خصوص رشد اقتصادی، گفت: آمار و ارقام منتشره در رشد اقتصادی 16 درصدی وابسته به نفت بوده و طبق آمار در بخش مسکن رشدی نداشته و حتی رشد منفی 17 درصد نیز داشته است. دولت نیز در بخش مسکن و وضعیت فعلی آن مقصر است و هر چند بانک ها در وضعیت فعلی مسکن دخیل هستند اما دولت نمی تواند تمام مسئولیت ها را متوجه شبکه بانکی کند.

بهمنی با بیان اینکه بانک ها بخشی از منابع را برای بخش مسکن قرار می دهند، گفت: با توجه به کاهش قدرت خرید مردم تقاضا بر عرضه در بخش مسکن پیشی گرفته که نتیجه آن وضعیت رکود فعلی است.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ