کد خبر: ۴۶۶۹۹
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۶/۱/۲۰

پیش‌نویس تفاهم‌نامه بانکی ایران و مالزی نهایی می شود

پیش‌نویس تفاهم‌نامه بانکی ایران و مالزی نهایی می شود

معاون رئیس‌کل بانک مرکزی مالزی گفت: پیش‌نویس تفاهم‌نامه همکاری‌های بانکی بین دو بانک مرکزی ایران و مالزی نهایی شده و در آینده نزدیک امضا می‌ شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از بانک مرکزی، اکبر کمیجانی در حاشیه جلسات شورای عالی و مجمع عمومی سالانه IFSB در سال 2017، با عبدالرشید معاون رئیس‌کل بانک مرکزی مالزی گفت: برای توسعه روابط فی‌مابین دو کشور ظرفیت‌های قابل توجه اقتصادی و تجاری وجود دارد که یکی از لوازم و عوامل اصلی تسهیل این امر، ایجاد روابط بانکی است.

وی به تمایل و خواست برخی بانک‌های ایرانی برای حضور و فعالیت در مالزی پس از رفع تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران اشاره و اعلام کرد: حضور بانک‌های ایرانی در مالزی مستلزم تسریع و تسهیل رسیدگی به تقاضاهای آنهاست.

کمیجانی افزود: پیش‌نویس تفاهم‌نامه همکاری‌های بانکی بین دو بانک مرکزی ایران و مالزی نهایی شده و در آینده نزدیک به امضای رؤسای بانک‌های مرکزی دو کشور می‌رسد.

عبدالرشید نیز ضمن استقبال از ارتقای همکاری‌های بانکی دو کشور، گفت: پس از امضای تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه، قطعاً زمینه حضور بانک‌های ایرانی در مالزی بیشتر فراهم خواهد شد.

وی برای شتاب بخشیدن به صدور مجوز فعالیت یکی از بانک‌های ایرانی نیز که هم‌اکنون تشریفات اداری را طی می‌کند، قول مساعدت داد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ