کد خبر: ۴۶۸۴۲
۰:۲۷ - ۱۳۹۶/۱/۲۶

نظر عبده تبریزی درباره حضور خارجی ها در بورس ایران
در آستانه فاینکس ۲۰۱۷ اعلام شد:

نظر عبده تبریزی درباره حضور خارجی ها در بورس ایران

عضو شورای‌عالی بورس از حضور تدریجی شرکت‌های خارجی در بازار سرمایه ایران با به کارگیری ظرفیت نمایشگاه‌های بورس، بانک و بیمه در معرفی صنایع مختلف خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسین عبده تبریزی با اشاره به ابعاد بین‌المللی دهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه (فاینکس 2017) که از امروز تا 29 فروردین برگزار می شود، به سنا گفت: شرایط جذب سرمایه‌گذاری خارجی تا حدی در کشور فراهم شده است، اما تداوم این روند بستگی به کنترل تورم و نرخ ارز و ادامه‌ی سیاست‌های جاری دارد.

وی ادامه داد: طبعاً اگر شرایط سیاسی به گونه‌ای پیش برود که نرخ ارز پرش کند، حضور سرمایه‌گذاران خارجی در بورس هم به مثابه‌ زیر مجموعه‌ کل سرمایه‌گذاران خارجی دچار تأخیر و آسیب جدی خواهد شد. بنابراین، نرخ ارز نباید دچار نوسانات و تلاطم‌های شدید شود. هرچند که متناسب با نیاز اقتصاد و در شرایط بازار باید قیمت آن اصلاح شود.

عبده تبریزی ادامه داد: اگرچه در حال حاضر شرایط بسیار تسهیل‌ شده، اما به گمانم هنوز هم سرمایه‌گذاران خارجی محافظه‌کارانه وارد بازار سرمایه ما خواهند شد.

وی افزود: به نظر می‌رسد در شرایط فعلی اینکه خارجی‌ها بیایند و یک شرکت خاصی را بخرند و روی آن کار کنند یا در صندوق‌های اختصاصی فعالیت کنند، بیشتر احتمال وقوع دارد تا سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در سبد سهام در بورس.

به گفته وی طبعاً وضعیت بازارها در سال 96 ارتباط مستقیم با وضعیت سیاسی و از جمله انتخابات پیش‌رو خواهد داشت.
 
انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ