کد خبر: ۴۶۸۹۵
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۶/۱/۲۷

برنامه 3 کشور مهم برای نفت 60 دلاری و احتمال کاهش تولید
اوپک اعلام کرد:

برنامه 3 کشور مهم برای نفت 60 دلاری و احتمال کاهش تولید

3 کشور عراق، عربستان، و کویت برای نفت 60 دلاری هدف دارند که احتمالا" با تمدید توافق اوپک، از کاهش بیشتر عرضه حمایت خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از وال استریت ژورنال، مقامات اوپک اعلام کردند عربستان، کویت و عراق قصد دارند قیمت نفت را به 60 دلار در هر بشکه برسانند و در نشست ماه آینده از کاهش بیشتر عرضه به بازار حمایت کنند.

رسیدن نفت به 60 دلار در هر بشکه می تواند به بهبود اوضاع اقتصاد این کشورها منجر و به افزایش سرمایه گذاری های نفتی خواهد بینجامد اما یکی از موانع، افزایش یک‌باره تولید نفت شیل آمریکا خواهد بود.

پیشتر این کشورها قیمت نفت 55 دلار در هر بشکه را هدف گرفته بودند که با توافق اعضای اوپک برای کاهش 1.2 میلیون بشکه ای عرضه اوپک به بازار که در روز 30 نوامبر نهایی شد، توانستند به هدف خود برسند.

پیشتر وزیر نفت عراق اعلام کرده بود این کشور تمایل دارد تا قیمت نفت به 60 دلار افزایش یابد. منابع آگاه از دولت های کویت و عربستان نیز از تمایل این دو کشور برای رساندن قیمت نفت به 60 دلار خبر داده اند.

بنا به گزارش موسسه رتبه بندی فیچ ریتینگ، قیمت 60 دلاری نفت می تواند بخشی از نابسامانی اقتصادی کویت را برطرف کرده و این قیمت همچنین می تواند هزینه های سنگین جنگ با داعش برای عراق را تأمین کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ