کد خبر: ۴۶۹۰۵
۰:۰ - ۱۳۹۶/۱/۲۸

اثر حذف حجم مبنا و اصلاح دامنه نوسان/صندوق های جدید و حرکت تازه سرمایه ها
مدیر سابق نظارت بر بورس ها و بازارهای سازمان بورس:

اثر حذف حجم مبنا و اصلاح دامنه نوسان/صندوق های جدید و حرکت تازه سرمایه ها

مدیر سابق نظارت بر بورس ها و بازارهای سازمان بورس با اعلام اثر حذف حجم مبنا و اصلاح دامنه نوسان، از راه اندازی صندوق های جدید خبر داد و گفت:سرمایه ها درحال حرکت به سمت شرکتهای دانش بنیان و تکنولوژی محور است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمودرضا خواجه نصیری در دهمین نمایشگاه بورس ، بانک ، بیمه درباره اثر حذف حجم مبنا و اصلاح دامنه نوسان که یکی از برنامه های سال جاری سازمان بورس است ، به خبرنگاران گفت: در صورت پویا شدن دامنه نوسان اگر سهمی به سقف 5 درصدی قیمت روزانه برسد در همان لحظه با افزایش دامنه نوسان روبرو خواهد شد.

وی با بیان اینکه در برابر دامنه نوسان 10درصدی و نبود حجم مبنا شرکت های کوچک بازار پایه که شفافیت کمی دارند، شرکت های بزرگتر بازار محدودیت های زیادی دارند، افزود:دامنه نوسان پویا در مقایسه با حذف کامل آن، ریسک کمتری را به بازار وارد کرده و موجب افزایش نقدشوندگی تمایل به سرمایه گذاری می شود.

مدیرعامل تامین سرمایه آرمان ادامه داد: در کنار اصلاح دامنه نوسان و حذف حجم مبنا، بازنگری در مقررات توقف و بازگشایی نمادها و اختیاری شدن اعلامEPS شرکت ها، چهره بازار تغییر خواهد کرد.

خواجه نصیری با اشاره به تمایل برخی سهامداران برای سرمایه گذاری صرف در اوراق بهادار اسلامی، ادامه داد: برای اولین بار صندوق تخصصی اوراق بهادار اسلامی راه اندازی عملیاتی خواهد شد. این صندوق بدون سرمایه‌گذاری در سپرده بانکی بوده و ناظر شرعی هم خواهد داشت که به زودی چارچوب ان اعلام خواهد شد.

به گفته وی تامین سرمایه آرمان با 8 صندوق سرمایه گذاری، مدیریت بیش از 27 هزار میلیارد تومان را در اختیار دارد و عملیات تاسیس 4 صندوق بازارگردانی آغاز شده و دو صندوق نیز به زودی آغاز به کار خواهند کرد.

وی با اشاره به راه اندازی صندوق‌های بخشی ، گفت: این صندوق‌ها در مرحله اخذ مجوز سازمان بورس است.صندوق‌های دیگری نیز در بخش ورزشی در حال برنامه‌ریزی است که با استفاده از ظرفیت‌های جذب سرمایه، ضمن ایجاد فرصت سرمایه گذاری در قالب صندوق‌های با درآمد ثابت، سود مناسبی هم خواهد داد.

خواجه نصیری از انتشار اولین اوراق سلف پتروشیمی، برق و پالایشگاه ها توسط تامین سرمایه آرمان هم خبر داد و گفت: بازار سرمایه ایران استقبال زیادی از شرکت های دانش بنیان دارد و سرمایه ها هم درحال حرکت به سمت شرکت های تکنولوژی محور است. به طوریکه در برابر ثبت 2500 شرکت دانش بنیان ، 8 هزار شرکت نیز در صف ثبت بوده و در صورت حضور 200 شرکت در بورس، موجب تنوع سبد سهام سرمایه گذاران خواهند شد.

انتهای پیام
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» داريوش | ساعت ۸:۲۳ - ۱۳۹۶/۱/۲۸
1
0
پاسخ
اين قوانين عجيب حجم مبنا و دامنه نوسان كه در هيچ كشوري پيدا نميشود را برداريد
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ