کد خبر: ۴۷۰۰۸
۰:۵۰ - ۱۳۹۶/۲/۱

تولید تندر ۹۰ پارس خودرو متوقف شد

تولید تندر ۹۰ پارس خودرو متوقف شد

در پی آتش‌سوزی شرکت قطعه‌ساز کروز، خط تولید تندر ۹۰ در پارس خودرو هم متوقف شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فارس، تولید اغلب محصولات پارس خودرو به دلیل سوختن قطعات تولیدی شرکت کروز با کاهش مواجه شده و پنچ شنبه خط تولید تندر 90 به کلی متوقف شد. علاوه بر این شیفت‌های دائمی تولید این شرکت در روزهای پنج شنبه و جمعه این هفته نیز تعطیل اعلام شد.

خودروسازان در پی آتش سوزی کروز به سفارش تولید قطعات مورد نیاز به قطعه سازان کوچک روی آورده‌اند، اما این اقدام نارضایتی شرکت‌های کوچک را در پی داشته به گونه ای که این شرکت‌ها می گویند مشکل تولید کروز حل شود بار دیگر خودروسازان جواب سلام آن‌ها را نخواهند داد.

کروز در سال‌های اخیر در جهت خرید سهام مدیریتی شرکت‌های بزرگ خودروساز سعی کرده کرسی‌های هیات مدیره آن‌ها را تصاحب کند. به گونه‌ای که در حال حاضر در ایران خودرو دارای سهام مدیریتی و عضو هیات مدیره بوده و در گروه بهمن سهام مالکیتی و مدیریتی دارد. این شرکت قطعه‌ساز در شرکت سایپا نیز مالک سهم سرمایه‌گذاری بهمن است.

این وضعیت به زعم بسیاری برهم زننده بازار رقابت در صنعت قطعه‌سازی بوده و سبب قرار گرفتن بازار قطعه خودروسازان بزرگ داخلی در اختیار و انحصار شرکتی مانند کروز بوده است.

اگر چه این انتقادات همواره از سوی کروز نفی شده اما توقف تولید شرکت‌های خودروساز در پی آتش‌سوزی مذکور بر صحت انتقادات و نارضایتی های مطرح صحه گذاشته است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» ناشناس | ساعت ۹:۵۷ - ۱۳۹۶/۲/۱
0
0
پاسخ
سلام شما چقدر ساده اي اينها همش بازيهاي مديريتي هستش ميخان تو اين فصل كه تقاضا واسه توليد هستش موازنه بين عرضه و تقاضا به هم نخوره وگرنه يه مشت ضايعات تو شركت كروزاتيش گرفته بود از هفته بعد توليد به روال سابقش بر ميگرده
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ