کد خبر: ۴۸۰۷۶
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۲/۳

شروع سال جدید توجیه مناسبی برای افزایش قیمت خودرو نیست

شروع سال جدید توجیه مناسبی برای افزایش قیمت خودرو نیست

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به درخواست خودروسازان از شورای رقابت برای افزایش قیمت خودرو گفت: شروع سال جدید توجیه مناسبی برای افزایش قیمت خودرو نیست.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،حمید گرمابی با اشاره به ارسال نامه برخی از خودروسازان به شورای رقابت برای افزایش قیمت خودرو به خانه ملت گفت:خودروسازان باید همراه با این نامه توجیه دقیقی از دلایل برای افزایش قیمت خودرو ارسال کنند بنابراین صرف آغاز شروع یک سال جدید برای افزایش قیمت خودرو نمی تواند توجیه خوبی باشد.

وی با بیان اینکه بر روی دلایل افزایش قیمت خودرو باید کارشناسی صورت گیرد، افزود:تورم در سال 95 تقریبا دریک حد ثابتی نگه داشته شده بنابراین با این تفاسیر افزایش قیمت خودرو توجیهی ندارد و خودروسازان اگر به جای افزایش قیمت به دنبال افزایش قیمت باشند، قدرت رقابت را از دست می دهند.

این مقام مسئول ضمن انتقاد از نبود بازار رقابتی در بخش خودرو، ادامه داد:معمولا یک مدل خودرو در دنیا به ندرت بیش از 10 سال تولید می شود،بنابراین خودروسازان داخلی باید به تدریج به استانداردهای خودروسازهای بین المللی نزدیک شوند و پلت فرم و طراحی خودروها را تغییر دهند.

گرمابی بیان کرد: استدلال برخی خودروسازان مبنی براینکه تا زمانی که یک خودرو متقاضی و مشتری دارد،این خودرو تولید می شود به هیچ وجه استدلال خوبی نیست.

وی با بیان اینکه خودروسازان باید بهره وری در ساخت خودرو را افزایش داده و هزینه های سربار را کاهش دهند،افزود: کاهش هزینه های سربار یکی از بهترین راهکارها برای ثابت نگه داشتن قیمت خودرو و جلوگیری از افزایش آن است.

گرمابی با بیان اینکه در شرایط کنونی شورای رقابت قیمت خودروهای داخلی را تعیین می کند، تصریح کرد: قیمت خودروی داخلی در کشور بیش از حد متوسط جامعه بوده و مردم بیش از این نمی توانند افزایش قیمت را بدون افزایش امکانات بپذیرند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ