کد خبر: ۴۸۰۸۲
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۶/۲/۳

آمریکا درخواست غول نفتی جهان برای همکاری با روسیه را قبول نکرد

آمریکا درخواست غول نفتی جهان برای همکاری با روسیه را قبول نکرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا درخواست شرکت نفتی اکسون موبیل برای چشم‌پوشی تحریم‌ها علیه روسیه و اجازه فعالیت‌ در این کشور را رد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از آناتولی ترکیه، بعد از ایجاد تنش‌ها بین اوکراین و روسیه باعث شد آمریکا و اتحادیه اروپا تحریم‌هایی را علیه روسیه اعمال کنند. بخشی از این تحریم‌ها مربوط به مسائل نفتی است که براساس آن به شرکت‌های نفتی اجازه فعالیت در روسیه داده نمی‌شود.

شرکت اکسون موبیل آمریکا که یکی از غول‌های نفتی جهان است پیش از این قرارداد نفتی با روسنفت داشت تا در اکتشافات نفت در دریای سیاه و قطب فعالیت کنند. اما با اعمال تحریم‌های آمریکا آنها مجبور شدند از این قرارداد عقب‌نشینی کنند.

بعد از این که تیلرسون رئیس سابق اکسون موبیل به سمت وزیر امور خارجه آمریکا برگزیده شد مسئولان این شرکت نفتی با امید به اینکه این بار می‌توان وزارت خزانه‌داری آمریکا را متقاعد کرد تا با نادیده گرفتن تحریم‌های روسیه اجازه همکاری با روسنفت را بدهد چنین درخواستی را ارائه کردند.

این گزارش نشان دهنده این است که آمریکا این درخواست از سوی اکسون موبیل را رد کرده است. روابط روسیه و اوکراین بعد از اعلام استقلال کریمه و پیوستن به روسیه به تنش کشیده شد و آمریکا هم خود را وارد این ماجرا کرد. آمریکا که از پیوستن کریمه به روسیه چندان دلخوشی نداشت تحریم‌هایی برای روسیه اعمال کرد.

ایگور سچین رئیس روسنفت روسیه هم در فهرست سیاه تحریم‌های آمریکا قرار گرفته است.برآورد می‌شود دریای سیاه 87 میلیارد بشکه ذخایر نفتی داشته باشد و در پی درخواست روسنفت از شرکت‌های دیگر برای همکاری کمپانی‌های انرژی آمریکا از جمله هیدرولیک فرکچرینگ  اعلام آ‌مادگی کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ