کد خبر: ۴۸۱۲۹
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۲/۴

واکنش مثبت و منفی بورس ها و بازار طلا به نتیجه انتخابات فرانسه

واکنش مثبت و منفی بورس ها و بازار طلا به نتیجه انتخابات فرانسه

با اعلام نتیجه انتخابات فرانسه ، شاخص بورس اکثر کشورها رشد کردند اما قیمت جهانی طلا، افت کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، پس از آنکه امانوئل ماکرون، نامزد میانه روی انتخابات فرانسه، بیشترین رای را در دور نخست کسب کرد و موجب تقویت شاخص های بورس و کاهش اشتها برای سرمایه گذاری در بازار طلا شد. برهمین اساس قیمت فلز زرد حدود یک درصد کاهش یافت و قیمت هر اونس طلا با 0.9 درصد کاهش به 1273 دلار و 15 سنت رسید.

قیمت طلا در اوایل جلسه امروز تا رقم 1265 دلار و 90 سنت پایین آمد که پایین ترین رقم از 11 آوریل تاکنون بود و قیمت طلای آمریکا امروز با 1.1 درصد کاهش به 1274 دلار و 70 سنت رسید.

ماکرون گامی بلند برای کسب مقام ریاست جمهوریر فرانسه برداشت و با پیروزی در دور نخست انتخابات، به همراه مارین لوپن راست گرا به دور دوم این رقابت که قرار است روز 7 می برگزار شود راه یافت.

به دست آمدن این نتیجه، ریسک روی کار آمدن یک دولت ضد اتحادیه اروپا در فرانسه و رخ دادن اتفاقی نظیر آنچه در انگلیس اتفاق افتاد را کاهش می دهد. انتظار می رود ماکرون در دور نهایی با پیروزی مقابل لوپن، فرانسه را در اتحادیه اروپا حفظ کند.

به دست آمدن این نتیجه، ارزش یورو در برابر دلار در معاملات اولیه آسیایی به بالاترین رقم 5 ماه گذشته رساند، در حالی که شاخص بورس آمریکا شاهد رشدی قابل توجه بود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ