کد خبر: ۴۸۱۴۰
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۶/۲/۴

تعرفه واردات شکر 6 درصد کمتر شد/ عدم تنش قیمت تا ماه رمضان
دبیر انجمن قند و شکر:

تعرفه واردات شکر 6 درصد کمتر شد/ عدم تنش قیمت تا ماه رمضان

دبیر انجمن قند و شکر با بیان اینکه دولت تعرفه واردات شکر را از ۲۶ درصد به ۲۰ درصد کاهش داده گفت: تا پایان خرداد با احتساب شکرهای وارداتی،تنش قیمتی در این حوزه نخواهیم داشت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،بهمن دانایی با اشاره به وضعیت واردات شکر به کشور در آستانه ماه مبارک رمضان به فارس گفت: از آنجایی که از پایان سال گذشته قیمت جهانی شکر در هر تن 510 دلار افزایش داشته، درخواست کاهش تعرفه واردات را به دولت داده بودیم.

وی ادامه داد: روز گذشته دولت در همین راستا تعرفه واردات شکر را از 26 درصد به 20 درصد تقلیل داده که تقریبا افزایش قیمت جهانی جبران خواهد شد.

این مقام مسئول مجوز دولت در سال 96 جهت واردات شکر را 700 هزار تن عنوان کرد و گفت: حدود یک ماه است که 320 هزار تن شکر از کشتی‌ها در بنادر ایران تخلیه شده و منتظر اعلام تعرفه جدید بود که بزودی وارد بازار می‌شود و هیات دولت باید یک ماه پیش این تعرفه را اعلام می‌کرد.

دانایی همچنین از در راه بودن 300 هزار تن دیگر شکر خبر داد و گفت: 15 فروردین موجودی انبارهای شکر 750 هزار تن بوده و تا پایان خرداد ماه نیز با احتساب شکرهای وارداتی یک میلیون و 650 هزار تن موجودی شکر کشور خواهد بود و تنش قیمتی در این حوزه نخواهیم داشت.

وی به مردم اطمینان داد در ماه مبارک رمضان با کمبود یا افزایش قیمت شکر مواجه نخواهیم بود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ