کد خبر: ۴۸۲۶۵
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۲/۱۰

6 نامزد ریاست جمهوری درباره هدفمندی یارانه ها شفاف سازی کنند
عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس:

6 نامزد ریاست جمهوری درباره هدفمندی یارانه ها شفاف سازی کنند

عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس بر لزوم شفاف سازی کاندیداها درباره قانون هدفمندی یارانه ها تاکید کرد و گفت:پرداخت یارانه نقدی به تمامی دهک ها مغایر با روح قانون هدفمندی یارانه ها است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،حسن حسینی شاهرودی با اشاره به وعده های انتخاباتی برخی کاندیداها برای افزایش یارانه نقدی به خانه ملت گفت: یکی از مشکلات اقتصادی جامعه قانون هدفمندی یارانه ها بوده که این قانون نیز در دولت دهم و یازدهم به درستی اجرا نشده و تنها بخش پرداخت یارانه نقدی ، آن هم بدون هدفمندی بین تمامی دهک های جامعه توزیع شد.

وی ادامه داد: مجلس در بودجه سال 96 نتوانست دولت را نسبت به حذف دهک های پر درآمد متقاعد کند، اما دولت را مکلف به افزایش یارانه دهک های محروم تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی کرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه پرداخت یارانه نقدی به تمامی دهک ها مغایر با روح قانون هدفمندی یارانه ها است، افزود: کاندیدای ریاست جمهوری باید موضع خود نسبت به قانون هدفمندی یارانه ها را مشخص کنند.

حسینی شاهرودی تصریح کرد:حذف دهک های پردرآمد و افزایش یارانه دهک های کم درآمد از تاکیدات مجلس بوده و از سوی مجلس حمایت می شود، لذا با ساماندهی یارانه ها بخشی از آن باید به مسیر اصلی یعنی به سمت تولید و ایجاد اشتغال هدایت شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ