کد خبر: ۴۹۳۷۳
۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۲/۱۳

خوش بینی به آینده کوتاه مدت بازار و نتیجه انتخابات/ صنعت برتر روزهای آتی
یک کارگزار در گفت و گو با بورس پرس اعلام کرد:

خوش بینی به آینده کوتاه مدت بازار و نتیجه انتخابات/ صنعت برتر روزهای آتی

یک کارگزار با اعلام خوش بینی به آینده کوتاه مدت بازار و نتیجه انتخابات، دلایل رشد شاخص را بیان و صنعت برتر روزهای آتی را معرفی کرد.

محمدرضا سرافراز یزدی مدیرعامل کارگزاری آگاه در گفت و گو با پایگاه خبری بورس پرس، در خصوص پیش بینی شرایط بازار سرمایه تا برگزاری انتخابات گفت: با شروع سال جدید و بعد از تعطیلات روند بازار سرمایه با روندی مثبت ادامه دارد که دلایلی برای این رشد متصور است. یکی از دلایل رشد بازار سرمایه، خوش بینی سرمایه گذاران به سودآوری و عملکرد مثبت شرکت ها است.

وی افزود: این خوش بینی به همراه تولید مطلوب ماهانه شرکت ها بر این روند تاثیر مثبتی داشته است. برهمین اساس، به نظر می رسد حداقل تا برگزاری انتخابات این رشد ادامه دار خواهد بود.

وی در خصوص تاثیرپذیری صنایع از شرایط فعلی، افزود: با توجه به اطلاعات در دسترس، شرکت های پالایشگاهی بیش از صنایع دیگر، تحت تاثیر فضای انتخاباتی قرار خواهند گرفت.

این کارگزار با بیان عدم تاثیر مناظره ها بر بازار سرمایه عنوان کرد: بازار سرمایه بازاری است که بیشتر به چشم انداز و ثبات فکر می کند و به نتایجی که شرکت ها به وسیله این ثبات بدست می آورند توجه می کند. به همین جهت نمیشود به مناظره های داغ که قابلیت اتکا ندارد، توجه کرد.

سرافراز با ابراز امیدواری برای تداوم دولت فعلی، افزود: با حضور روحانی به عنوان رئیس جمهور، روند بازار سرمایه همانند گذشته خواهد بود. با این تفاوت که شاهد شرایط رشد اقتصادی بهتری خواهیم بود و تصمیم قاطع تری در 4 سال دوم در زمینه رشد و شکوفایی گرفته خواهد شد. همچنین، تصمیم های جامعی، خصوصا در حوزه بانکداری برای قوانین لازم الاجرا که بنا به دلایلی معلق مانده، گرفته خواهد شد. این مواردی است که به شتاب رشد اقتصادی کمک می کند.

وی درخصوص اقداماتی که برای دولت جدید ضرورت اجرایی دارد، عنوان کرد: اولین بحث، بازار پولی است که به عنوان رقیب بازار سرمایه معرفی می شود. نرخ های بالای بانکی و منابع بدون ریسک و با بازده مناسب در این بازار عرضه می شود که در شرایط فعلی صنایع در بازار سرمایه نمیتواند این بازده را عرضه کند. در نتیجه، اولین اقدام باید محدود کردن نرخ سود بانکی باشد.

وی ادامه داد: از سویی دیگر بزرگترین مشکل اقتصاد تولیدی، نبود سرمایه چه به لحاظ سرمایه در گردش و چه به لحاظ سرمایه برای راه اندازی واحدهای تولیدی در این بخش است. در همین راستا، باید منابعی که در مسیر اشتباه قرار گرفته اند را به مصارف صحیح رساند. همچنین باید سرمایه های بدون استفاده را در اعتباردهی صحیح، در بخشی از صنایع که بهترین بازدهی را با توجه به زیرساخت ها و قابلیت های کشور دارد، استفاده کرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ