کد خبر: ۴۹۴۸۸
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۶/۲/۱۷

تکلیف شکایت 5 نامزد و رد صلاحیت متخلفین در تبلیغات
سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد:

تکلیف شکایت 5 نامزد و رد صلاحیت متخلفین در تبلیغات

سخنگوی شورای نگهبان با اعلام مشخص شدن نتیجه شکایت 5 نامزد در روزهای آینده گفت: برخی تخلفات تبلیغاتی منجر به رد صلاحیت و یا عدم احراز صلاحیت فرد خاطی در دوره بعدی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،عباسعلی کدخدایی در برنامه نگاه یک شبکه اول سیما، گفت: همه کسانی که به سرنوشت کشور علاقه مند هستند و زحمت کشیده و ایثارگری کرده اند انتخابات را برهه ای حساس و سرنوشت ساز می دانند.بدلیل اینکه ایران نظامی است مردم سالار تاثیر انتخابات در جامعه به خوبی حس می شود.

وی ادامه داد: تا به امروز مراحل انتخابات در حوزه اجرا و نظارت به خوبی پیش رفته و کارهایی که شورای نگهبان و وزارت کشور باید انجام می داد به خوبی انجام شده است.

این مقام مسئول در خصوص حق الناس بودن رای مردم تصریح کرد: حضور گسترده مردم در شکل گیری نظام ایران چشمگیر است. امین نباید در امانتی که در دست اوست خیانت کند و مردم نیز به برگزار کنندگان و ناظران انتخابات اعتماد می کنند.

کدخدایی افزود: اگر مردم احساس کنند مسئولین پاسداری صحیحی از آرای آنها ندارند اعتماد از نظام سلب خواهد شد و مشارکت در انتخابات نیز کاهش خواهد یافت.

وی در خصوص تبلیغات انتخاباتی و تخلفاتی که ممکن است در طول دوران تبلیغات رخ دهد، تصریح کرد: در قانون تعریف مشخص و روشنی از تبلیغات انتخاباتی وجود ندارد، بلکه یک سری محدودیت هایی در قانون اعلام شده که در این زمینه نیازمند به تعریف دقیقی از تبلیغات انتخاباتی هستیم.مواردی از تخلفات تبلیغاتی وجود داشت که شورای نگهبان به قوه قضائیه ارجاع داده و در آنجا به جرائم و تخلفات انتخاباتی رسیدگی شده است.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه شورای نگهبان در زمان تبلیغات می تواند به تخلفات گسترده ای که می تواند در سرنوشت انتخابات موثر باشد رسیدگی کند، گفت: فعالیت های تبلیغاتی نامزدها در فضای مجازی توسط کارشناسان شورای نگهبان بررسی می شود و برخی از این تخلفات منجر به رد صلاحیت و یا عدم احراز صلاحیت فرد خاطی در دوره بعدی خواهد شد.

کدخدایی در خصوص شفاف سازی هزینه تبلیغاتی نامزدها اظهار داشت: در سیاست های کلی انتخابات به هزینه های تبلیغاتی نامزدها توجه ویژه ای شده که نیازمند تدوین قانون در مجلس است.

این مقام مسئول در خصوص نتیجه بررسی شکایات به رد صلاحیت های انتخابات میان دوره ای مجلس گفت: این انتخابات در ۴ حوزه برگزار می شود و در خصوص شکایات به رد صلاحیت ها در حال حاضر در فرصت دوم بررسی شورای نگهبان هستیم که ۵ نفر شکایت کرده اند و کارهای مقدماتی آن انجام شده که تا روز دوشنبه نتیجه نهایی را اعلام خواهیم کرد.

کدخدایی با بیان اینکه نظارت بر انتخابات شوراها مطابق قانون به مجلس واگذار شده تصریح کرد: پیشنهادی که به عنوان یک کارشناس حقوقی می توانم ارائه بدهم، این است که یک سازمان نظارتی دائمی برای نظارت بر شوراها ایجاد شود.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ