کد خبر: ۴۹۴۸۹
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۲/۱۷

پیش بینی عضو شورای عالی بورس از آینده بازار و صنایع برتر/ ایراد مهم معامله گران

پیش بینی عضو شورای عالی بورس از آینده بازار و صنایع برتر/ ایراد مهم معامله گران

عضو شورای عالی بورس با پیش بینی وضعیت مثبت در سال جاری، صنایع برتر و دارای قابلیت رشد را اعلام کرد و مهمترین ایراد معامله گران و سهامداران یک مورد دانست.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مصطفی حقیقی مهماندار در خصوص وضعیت بازار سرمایه در سال جاری به سنا گفت: بازار سرمایه سال جاری را به خوبی آغاز کرد و در صورت ادامه این روند و نبود برخی مسایل مخرب، سال خوبی برای بازار سرمایه خواهد بود و شاهد روند صعودی ادامه دار خواهیم بود.

وی با اشاره به حساسیت بازار به موضوعات سیاسی، اقتصادی و روانی، ادامه داد: بازار سهام از عوامل متعددی تاثیر پذیر است اما بررسی و مطالعه شرایط و برنامه های سازمان بورس نشان می دهد تصمیم های سازمان می تواند اثرات مثبتی بر بازار داشته باشد و به تداوم روند مثبت بازار کمک کند.
 
مدیرعامل کارگزاری آبان با اشاره به برنامه های سازمان بورس برای حذف محدودیت هایی مثل حجم مبنا و تغییر دامنه نوسان به دامنه نوسان پویا اظهار داشت: به طور قطع رفع چنین محدودیت هایی چهره بازار سرمایه را تغییر می دهد و در روند معاملات این بازار تاثیر مثبت دارد.
 
حقیقی مهماندار درباره صنایع برتر نیز گفت: در حالی هر صنعتی تابع شرایط خاصی است که صنعت خودرو در چند سال اخیر بخصوص دو سال گذشته از تصمیم های دولتی تاثیر می گرفت اما شرایط ان متعادل شده است.صنعت پتروشیمی نیز جزء ارکان صنایع بازار بوده و ایران در این صنعت مزیت های خوبی دارد و در صورت مثبت بودن شرایط پیرامونی ، این صنعت با رشد و رونق بیشتری نیز مواجه می شود.
 
وی ادامه داد: همچنین در صورت خروج بازار مسکن و ساختمان از رکود، چندین گروه دیگر مثل فولاد و سیمان نیز متاثر خواهند شد و به تبع رونق در صنعت ساختمان چند صنعت بزرگ نیز رونق خواهند گرفت. برای گروه پالایشی نیز تقاضای فراوانی وجود دارد و فرآورده های پالایشی بازار خوبی دارند که در صورت بهبود شرایط و مدیریت واردات می توانند با سرعت بیشتری به جلو حرکت کنند.
 
این کارگزار با اشاره به اینکه به طور کلی بازار سرمایه از وضعیت اقتصادی تاثیر می گیرد، اظهار داشت: بورس دماسنج اقتصاد کشور است و اگر اقتصاد کشور خوب حرکت کند و متغیرهای کلی اقتصاد مثبت باشند به طور قطع بازار سرمایه رونق می گیرد.
 
حقیقی مهماندار مهمترین ایراد معامله گران و سهامداران را فروش در ارزانی و خرید در زمان گرانی سهم اعلام کرد و گفت: سرمایه گذاران زمانی که قیمت سهم صعودی است و تقاضای خرید دارد با افزایش تقاضا باعث رشد کاذب قیمت ها می شوند و قیمت سهم را بدون تحلیل و بررسی بالا می برند. در این میان دانش مالی در بازارسرمایه ایران ضعیف است و به جز عده ای اندک که سواد مالی دارند ، بخش عمده ای از فعالان بازار سرمایه از یکدیگر تقلید می کنند و این اتفاق باعث تخریب بازار سرمایه می شود.
 
وی به سهامداران توصیه کرد با تحلیل ، مطالعه و مشورت با صاحب نظران بازار سرمایه اقدام به خرید و فروش سهام کنند و از دنباله روی صف های خرید و فروش بپرهیزند. 
انتهای پیام

برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ