کد خبر: ۵۱۰۷۱
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۶/۳/۳

وعده رئیس دفتر رئیس‌جمهور: فقر در پایان دولت ریشه‌کن می شود

وعده رئیس دفتر رئیس‌جمهور: فقر در پایان دولت ریشه‌کن می شود

رئیس دفتر رئیس‌جمهور از ریشه‌کنی فقر در پایان دولت دوازدهم بعنوان هدف این دولت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از روزنامه شرق،محمد نهاوندیان در یازدهمین جشنواره معرفی کارآفرینان برتر سال ٩٥ از ریشه‌کنی فقر تا پایان سال ۱۴۰۰ به‌عنوان هدف دولت دوازدهم خبر داد.

وی با اشاره به مشارکت بالای مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: اگر مردم پای کار تولید ثروت و محو فقر از جامعه آمدند، موفق می‌شویم. لازمه این موضوع، رویکرد مردم‌محور است. در اقتصاد آنچه باید به حرکت در بیاید مردم هستند و دولت موظف است فضای مناسب را برای مشارکت اقتصادی فراهم کند.

این رییس دفتر با اشاره به پنج وظیفه دولت گفت: فراهم‌کردن محیط مناسب، به‌طوری که نگاه بدبینانه باید تغییر کند و محیط مناسبی در مقررات ایجاد شود، یکی از این وظایف است. ایجاد زمینه مناسب در روابط بین‌المللی، ایجاد زیرساخت‌ها، توانمندسازی استعدادها، تقویت تشکل‌های مردمی و رویکرد کمک به محرومان از دیگر وظایف دولت محسوب می‌شود.

نهاوندیان با اشاره به شعار دولت دوازدهم مبنی بر ریشه‌کنی فقر تا پایان سال ۱۴۰۰ گفت: سه گروه محروم در کشور وجود دارد که تا پایان دولت دوازدهم توانمند خواهند شد. افرادی که توانایی کارکردن ندارند، افرادی که توانایی کار دارند اما بی‌کارند و افرادی که توانایی کار دارند و شاغل هم هستند، اما درآمدهای آنها مکفی نیست، را سه گروهی نام برد که در حوزه فقر تعریف می‌شوند.

به گفته وی، در صورتی که بخواهیم فقرزدایی کنیم نباید نگاه صدقه‌ای داشته باشیم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ