کد خبر: ۵۱۰۷۸
۹:۲۷ - ۱۳۹۶/۳/۳

اولین فلر گاز کشور در مجتمع گازی پارس جنوبی خاموش شد

اولین فلر گاز کشور در مجتمع گازی پارس جنوبی خاموش شد

مدیرعامل مجتمع گازی پارس جنوبی گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته قصد داریم تا سال ۹۸ فلرسوزی در مجتمع گازی پارس جنوبی را به صفر برسانیم که پس از خاموش کردن اولین مجتمع هم‌اکنون برنامه‌ریزی برای پالایشگاه دوم آغاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فارس، براساس اعلام مسئولان پالایشگاه گاز پارس جنوبی اولین فلر سبز به پالایشگاه اول مجتمع پارس جنوبی تعلق گرفت.

مسعود حسنی با اشاره به اینکه سهم تولید پالایشگاه‌های گاز پارس جنوبی 62 درصد از گاز کشور است، گفت: فلر پالایشگاه اول پارس جنوبی هفته گذشته خاموش شد.

وی با تأکید براینکه میزان فلرینگ گاز 5 پالایشگاه گاز پارس جنوبی براساس برآوردهای شرکت‌های بین‌المللی به میزان 17.1 میلیون متر مکعب در روز است، تصریح کرد: میزان فلرینگ در روز به 6.71 میلیون مترمکعب رسیده است.

این مقام مسئول با اشاره به راه‌اندازی کمپرسورهای فلش‌گس در پالایشگاه‌های جدید پارس جنوبی گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته قصد داریم تا سال 98 فلرسوزی در مجتمع گازی پارس جنوبی را به صفر برسانیم که پس از خاموش کردن اولین مجتمع گاز پارس جنوبی هم‌اکنون برنامه‌ریزی برای پالایشگاه دوم آغاز شده است.

حسنی با تأکید براینکه ارزش محصول تولید شده در سال 95 نسبت به سال 92 به میزان 5.8 میلیارد دلار و معادل 22 هزار میلیارد تومان بوده، گفت: سهم تولید گاز پالایشگاه‌های پارس جنوبی به نسبت دیگر پالایشگاه‌های گاز کشور بسیار زیاد است به طوری که همانطور که گفته شد 62 درصد از سهم گاز کشور را پالایشگاه‌های گازی پارس جنوبی تشکیل می‌دهند و به ترتیب پالایشگاه سرخون و قشم 1.45 درصد، پالایشگاه شهید هاشمی‌نژاد 7.1 درصد، پالایشگاه پارسیان 12.9 درصد، پالایشگاه گازی بیدبلند 3.1 درصد، پالایشگاه گاز فجر جم 11.85 درصد است که فلرسوزی در پالایشگاه‌های گازی از 139 میلیون متر مکعب در سال 92 به 33 میلیون متر مکعب در سال 96 رسیده و تا سال 98 صفر خواهد شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ