کد خبر: ۵۱۳۵۴
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۶/۳/۱۳

امیدواری انجمن سیمان به اثر مثبت 8 طرح در آینده صنعت

امیدواری انجمن سیمان به اثر مثبت 8 طرح در آینده صنعت

انجمن سیمان پیش بینی کرد با راه اندازی 8 طرح در سال جاری، تولید سیمان افزایش خواهد یافت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ،انجمن سیمان پیش بینی کرد با راه اندازی 8 طرح در سال جاری استان های البرز، بوشهر، ایلام، سیستان و بلوچستان ، خراسان رضوی، فارس و خوزستان، تولید سیمان افزایش یابد.

بنابر اعلام این نهاد، راه اندازی آسیاب سیمان در کارخانه آبیک ( استان البرز) با ظرفیت روزانه هشت هزار و 500 تن که از تسهیلات بانک صادرات برخوردار شده، یکی از این هشت طرح است.

استان خوزستان دارای دو طرح عمران آریا و توسعه کارون به ترتیب با ظرفیت روزانه سه هزار و 300 و سه هزار و چهار صد تن است که پیش بینی شده است امسال به بهره برداری برسند. این طرح ها از تسهیلات بانک های ملی و صادرات برخوردار شده اند.

براساس آمار موجود، در زمینه سیمان خاکستری استان تهران با 13 درصد بالاترین سهم را دارد و استان های اصفهان و خراسان رضوی به ترتیب با 9.7 و 7.8 درصد در رتبه های بعدی جای دارند.

پروژه مند دشتی در استان بوشهر با ظرفیت روزانه سه هزار و 400 تن با بهره مندی از تسهیلات بانک ملی، دهلران در استان ایلام با ظرفیت روزانه سه هزار و 300 تن از تسهیلات بانک ملت برخوردار شده اند.

میانگین رشد ظرفیت و تولید سیمان برپایه اطلاعات وزارت صنعت در فاصله سال های 95- 85 به ترتیب برابر با 4.6 و هشت درصد بوده، اما با وجود کاهش تولید سیمان در سالهای 95- 93 ظرفیت تولید این صنعت همچنان در حال افزایش است .

پروژه تیس چابهار در استان سیستان وبلوچستان با ظرفیت روزانه سه هزار و 300 تن با برخورداری از تسهیلات بانک سپه و مجد خواف در استان خراسان رضوی نیز با ظرفیت روزانه سه هزار و 300 تن با بهره مندی از تسهیلات بانک ملی از دیگر برنامه های مورد پیش بینی است و طرح توسعه لارستان در استان فارس هم با ظرفیت روزانه سه هزار و 300 تن از تسهیلات بانک صادرات برخوردار شد .

براساس آمار وزارت صنعت، ظرفیت تولید سیمان کشور در سال 85 به میزان 35 میلیون و 800 هزار تن بود که به میزان 35 میلیون و 300 هزار تن تولید شد و در سال 92 در حالی که ظرفیت تولید 77 میلیون و 400 هزار تن بود به میزان 71 میلیون تن تولید انجام شد که این رقم بالاترین میزان در دوره 95 - 85 است .

سال گذشته ظرفیت سیمان کشور به رقم 83 میلیون و 500 هزار تن رسید، اما میزان تولید برابر با 57 میلیون و 900 هزار تن بود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ