کد خبر: ۵۱۵۷۸
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۶/۳/۲۲

2 متهم پرونده صندوق فرهنگیان از هواپیما پایین آورده شدند و یک نفر فرار کرد
رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق:

2 متهم پرونده صندوق فرهنگیان از هواپیما پایین آورده شدند و یک نفر فرار کرد

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: دو متهم مرتبط با پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان هنگام خروج و در فرودگاه از هواپیما پایین آورده شده اند اما یک نفر فرار کرده است .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جبار کوچکی‌نژاد در مورد وضعیت بدهکاران صندوق ذخیره فرهنگیان به خانه ملت گفت: باید مراقبت شود افرادی که در جریان تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان بازداشت شدند و تا تعیین تکلیف دادگاه خود آزاد هستند، فرار نکنند.

وی ادامه داد: تاکنون چند نفر متهم مرتبط با پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان را در هنگام خروج از کشور و در فرودگاه از هواپیما پایین آورده و برگردانده‌اند اما فردی همچون محمد امامی به خارج از کشور سفر کرد. چنین مسائلی به روند کار آسیب می‌رساند. وقتی که فردی را به اتهامی بازداشت می‌کنند، حتی در زمان آزادی با قرار وثیقه نیز باید از وی مراقبت به عمل آید و به ارگان‌های مختلف اعلام کنند که این‌ افراد ممنوع‌الخروج هستند.

این نماینده مجلس در پاسخ به اینکه آیا وثیقه‌ها سبک بوده که توانسته‌اند بروند، تصریح کرد: خیر، وثیقه‌های سنگینی گذاشته‌اند اما ممنوع‌الخروجی باید در سیستم‌ها ثبت شود و دقیق به گمرکات، فرودگاه‌ها و دیگر ارگان‌ها ابلاغ کنند چراکه از این نوع موارد بسیار مشاهده شده است.

کوچکی‌نژاد در مورد اینکه غیر از امامی چند نفر از ایران خارج شده‌اند عنوان کرد: ۲ نفر از متهمان این پرونده قصد خروج از ایران را داشته‌اند که آنها را برگردانده‌اند اما امامی توانسته از کشور خارج شود. دقیق ندارم وی به چه شکلی خارج‌ شده است.

وی با بیان اینکه کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان ارتباط خوبی با دیوان محاسبات و قوه قضائیه دارد، تصریح کرد: دیوان محاسبات در بحث ردیابی بسیاری از مشکلاتی که وجود دارد، کمک می‌کند.نامه‌ تمدید ۶ماهه روند تحقیق و تفحص به هیات رئیسه ارسال شده است.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ